Lugupeetud Irene Kalvet
Olen ilmselt tüüpiline ämm, kes pole rahul miniaga. Küsiksin siiski, kas on õige kui 1 aasta ja 7 kuu vanust last (tüdruk) riide pannes õue minekuks või muidu riideid vahetades ta peaaegu alati nutab kuid ema toimetab vaikides ja ei räägi selle tegevuse juures lapse rahustamiseks või tema tähelepanu mujale juhtimiseks. Samuti nutab laps tihti ja käib ema järel midagi temalt soovides (jääb mulje, et ta tahab näiteks lihtsalt, et teda sülle võetaks), ema aga laseb tal lausa hüsteeriasse minna ja säilitab külma rahu. Võib-olla tingib ema sellise käitumise mingil määral asjaolu, et ta ise on 1 aastaselt sõime pandud, mis hoolimata ideaalsete kasvatajate olemasolust on tänapäevaste kriteeriumide järgi julm varajane oma emast lahutamine liiga pikakas ajaks.
Kui mingeid soovitusi hakata andma emale, siis kardan, et võib tekkida nn bumerangi effekt - ämm õpetab, tasuks olen lapsega veelgi karmim. Millegipärast kardan, et selliseid asju kellelegi õpetada on peaaegu võimatu.
Kui on mingi soovitus selliseks puhuks oleksin tänulik.
Antje S

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Selles vanuses laps püüab oma soove maksma panna, ning rahu säilitamine on vajalik. Teie kirjelduse põhjal olen Teiega päri, et lapsega tuleks rõõmsalt suhelda, talle naeratada, et riidesse panemine oleks meeldiv tegevus. Last tuleks ikka sülle võtta, kui ta seda tahab, või tema tähelepanu mujale juhtida, kui see pole hetkel võimalik. Soovitan uurida, kas Ta käitub lapsega sarnaselt ka siis, kui Teid pole lähedal. Äkki minia näitab Teile sellist käitumist?
Tore oleks, kui Te saaksite miniaga sellel teemal rääkida. Soovitan alustada oma tunde kirjeldamisest selles situatsioonis, edasi võiksite küsida, miks ta lapsega vähe räägib ja teda sülle ei võta. Vestlus peaks olema loomulik ja sõbralik.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.