Tere!
Ma ei jõua enam...oma mehele olla ümmardaja.Kui ma ei tee nii nagu mu abikaasale meeldib on suur tüli ja pahandus majas.Olen oma abielu (13 a.) jooksul pidevalt üritanud mõista oma meest kuid praeguseks tundub,et mul hakkab jõud otsa saama.Siiani olen tõesti pahanduste ja riiu välimiseks olnud madalam kui muru ja selle tänuks olen saanud ka vaikse stabiilse elu kuid minu hing ihaldab mehelt toetust ja tahaks oma elus midagi saavutada kui vaid meest toetada ja tema lollusi kannatada.On see imelik või peabki elu selline olema kui oled kellegagi abiellunud ja selle tulemusel pean 101% pühenduma vaid oma mehele?
Lühidalt : pahandus on majas kui ma juhuslikult olen poes kauem,kui mul pole kodus õhtuks söök valmis,kui olen sõbranna pool kauem kui mehele meeldiks(kusjuures ta tuleb alati kaasa ja istub kõrval ja nüüdseks on see sõprus mul kadunud sest minu mehele ei meeldinud see inimene),kui ma õhtul peale toiminguid arvuti taga olen,tuleb lülitab arvuti kinni ja on vihane,et ma temaga ei ole...oh,neid mis mu mehele ei meeldi on nii palju,et pidevalt mõtlen kas ma astuda või istuda tohin ja kas ma teen seda nii,et talle sobib.Kui ta kõnetab mind käib mul kohe hirmujudin seest läbi,et mida ma jälle olen teinud...kusjuures temale on kõik lubatud ja seda seletab ta pidevalt,et selline ongi elu.Kusjuures kui ma teen nii nagu talle meeldib on ta täitsa tore inimene,kingib lilli,teeg kingitusi...aga see on täpselt siis kui ma olen selline nagu talle meeldib.Kas ma olen egoist,et tahan enamat?Paremat ja mõistvat suhtumis kui inimesse,sõpra ja olla lihtsalt naine oma vigade ja tegudega?
Muidugi olen ma siis ka parim inimene kui tal on muresi või pahandusi...siis tuleb ta lohutust minult otsima ja mina pean teda toetama ja tihti ka tema probleemid lahendama...kuid elu nautimas ja lõbutsemas käib ta üksi st.ilma minuta.Lahku minna mehest ei taha sest ta on mulle väga kallis ja meil on ka kolm last aga nii ka enam ei saa.kuidas oleks võimalik sellist kodust olukorda muuta nii,et tema oleks õnnelik ja mina ka?või on see võimatu ja ainus tee n lahutus?
Ootan vastust ja tänan!
Anneli30

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Kindlasti on võimalik Teil oma elu muuta nii, et tema oleks õnnelik ja Teie ka. Te peate lihtsalt hakkama sellist elu armastama, nagu see Teil praegu on. Te peaksite nägema oma elu ainsa eesmärgina oma mehe õnnelikuks tegemist ja olema õnnelik siis, kui Te saate teda õnnelikuks teha tema kõrval olles ja tema soove silmist lugedes. Loomulikult neid täites, mis peab Teis esile kutsuma õnnetulva, kui Te olete suutnud kõike nii teha, kuidas Teie mehele meeldib. Sest tema ju teeb Teie heaks kõik, kui Te suudate tema ootusi täita. Teie ju olete tema jaoks keegi, kelleta ta ei suuda olla ja alati enda kõrval tahab tunda. Ta ei taha Teid kaotada ei arvutile ega sõbrannadele, ei poelettidele ega millelegi muule. Teie ju olete tema elu ainus mõte ja eesmärk. Kui ka Teie mees sedasama oleks Teie jaoks, siis olekski Teil käes see, mida Te igatsete.
Ei suuda? See teeb mõneti murelikuks.
HK