Tere, olen mures oma esimese klassi lapse pärast. Aeg-ajalt ei taha ta kooli minna, kuigi ta on terane ja tark laps, huvitub erinevatest asjadest ning küsib ise päris palju juurde. Olen küsitlenud teda ning saanud erinevaid vastuseid. Tihti on mureks, et teda narritakse, kas siis nime tõttu või prillide pärast, ka siis kui on saanud mõne halvema hinde kui 5 (talle on mulje jäänud, et ema sunnib teda 5-le õppima). Klassijuhatajaga vesteldes olen jõudnu tõdemuseni, et ta ei saa eriti hästi ka oma klassi tüdrukutega läbi (õpetaja sõnul käib klassis tüdrukute vahel võimuvõitlus), pigem seltsib poistega. Ilmselt pole tal tekkinud ka päris sõbrannat, kellega koos olla. Tihti läheb ta kooli arsti juurde, et tal on paha või pea valutab ning arst saadab ta siis koju. Kas pöörduda kooli psühholoogi poole või rääkida siiski ise (samas aga, kui olen lubanud talle, et peale kooli läheme kusagile, läheb ta rõõmuga kooli).

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Kodu ja kool on lapsele nii erinev ümbrus, ning kohanemine kooliga võtab aega. Teie laps on tundnud seni suurt tähelepanu, mida koolikeskond pole ilmselt positiivselt alati talle taganud. Lapse enesekindlust on vaja tõsta. Teda tuleb julgustada leidma endale sõpru, kes on talle toeks. Sõber võib olla nii tüdruk. kui poiss. Paluge õpetajalt abi, et ta mingi aeg pööraks Teie lapsele rohkem tähelepanu, kasvöi pöörduks tunnis mõni kord tütre poole. Teie olete kenasti last motiveerinud, küllap muutub ta tugevamaks ja suudab koolikaaslaste suhtumist muuta.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.