Mul on probleemid oma 16 aastase pojaga, kes õpib 8.klassis.Ta ei taha õppida,tunnis ei tööta kaasa, segab teisi, ropendab, ülbitseb, ei suuda keskenduda üle10 min.,siis peab saama kõndida või teha midagi muud, muidu läheb närvi, hakkab asju lõhkuma, karjuma.Probleemid on olnud juba aastaid. Oleme käinud korduvalt psühholoogil, kes arvas,et täiesti normaalne puberteedik, tegi seal igasuguseid teste, lasi joonistada pilte- see oli juba 3 aastat tagasi.Psühholoog arvas, et paljuski on siin oma osa ka õpetajatel, väikese maakooliõpetajad ei suuda ennast kehtestada ja poiss kasvab suuremaks, kõik saab korda. Rahunesin, sest sain kinnitust, et kodu ei ole oluliselt midagi lapse kasvatamisel valesti teinud ja ootasin siis seda aega kuni see puberteet möödub. Asi pole aga oluliselt paranenud. Käisime siis ka Tallinnas lastepsühhiaatril, kes suhtus asjasse väga tõsiselt, soovis meid väga aidata, aga poiss keeldub igasuguseset koostööst, ei vasta arsti küsimustele, irvitab, ülbitseb,keeldub ravist ja mitte mingitel tingimustel mitte ühegi arsti juurde ei lähe. Eile kutsuti mind jälle kooli, õpetajad keelduvad teda tundi võtmast, isegi siis kui see on seadusevastane. Üks õpetaja on enne nõusõpetajaametist loobuma, kui minu last õpetama. Samas loll ta ei ole ja suudaks vähemalt põhikooli lõpetada. Mida teha?

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Vahel on andnud häid tulemusi koduõppele jätmine. See rahustab noort, kuigi õppima peab ta ikka ja koolis vastamas käima. Sellekohase tõendi annab psühhiaater koolile.
Kui põhikoolis noormees ka sügisel õppida ei taha, üritage mõne ametikooliga. On koole, kuhu saab õppima ilma põhikooli lõputunnistuseta. Uurige internetist, või konsulteerige kooliga. Loomulikult arutage eelnevalt noormehega, millised plaanid on temal peas, millised on tema soovid. Kahjuks on noorte hulk üpris suur, kellel on põhikoolis raske ja kelle käitumine muutub seetõttu koolile ja noorele endale probleemseks.
Jöudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.