Tere! Käin koolipsühholoogi juures enda murega,aga abi ei ole eriti saanud. Nimelt seoses koolis minu terroriseerimisega mõningate klassikaaslaste poolt.See on kestnud juba 3aasta.Terroriseerijad on ka (see aasta)käskkirja saanud selle eest,lootes et nad enam nii ei teeks.Kuid ikka mõnikord esineb seda.Kusjuures 12,klass. Mida peaks tegema?
Tänan!

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Kooliprobleemid on mulle väga tuttavad, kuna töötan ka ise noortekabinetis. Nagu ma Sinu kirjast aru saan, on toimuvast teadlikud nii õpetajad kui kooli juhtkond, kuid see kordub ikkagi. Koos koolipsühholoogiga saate nii mõndagi korda saata. Näiteks mõelda välja käitumisviisi, mis sobiks reageerimiseks kiusajate tegudele. Samuti saate töötada selle kallal, kuidas senine kiusamine võimalikult vähe mõjutaks Sinu elu. Ma pean õigeks ka seda, et oled toimuvast teavitanud täiskasvanuid. Ma ei tea koolipsühholoogi kliinillise psühholoogia alasest ettevalmistusest, seetõttu kui Sul on aega ja võimalust võiksid konsulteerida kas kliinillise psühholoogi või psühhiaatriga. On üsna sage, et inimestel, kes on pideva emotsionaalse pinge all (mida kiusamine kahtlemata on) kujuneb depressioon, mis hakkab segama muu hulgas ka õppimist.