Lp. doktor,
Olen 30.a. naine, 11.aastase lapse ja 1,2 aastase lapse ema.
Olen aastaid (ca 7.a.) võtnud Rivotrili e. klonasepami ca 1-5 tbl päevas - olenevalt enesetundest (raseduse ajal oli see kogus viidud miinimumini ja laps on terve).
3 kuud tagasi tehti mulle haigals ravimite muutus, tekkisid ärajäämanähud jne. mille peale palusin arsti, et kannatustest lahti saada ja tagasi sama grupi ravimite peale saada. psühhiaater määras Diasepexi ning antidepressandiks Seroxat.
Aga...ma ei ole ikka mina ise! Alguses olevad hirmud, närvilisus, ebakindlus jne. hakkas küll tasapisi mööduma, kuid ma olin ebaadekvaatne (et töövestlusele näiteks minna) + paljud muud häirivad tunded nagu näiteks suhtlemisraskused, näolihastõmblused jne. rääkimata mehega probleemidest ning elutahte kaotusest. Sellest rääkides kirjutas minu uus raviarst mulle uuesti tagasi 30 tbl. Rivotrili ja ma tunnen, et ma ELAN JÄLLE!!!! Ma tahan taas peeglisse vaadata, tunnen end kenana (vahel lausa vihkasin ennast), suudan teha kõik kodutööd, olla hea ema jne. See mis toimus vahepeal oli kui must auk mu elus......
Tahaksin küsida - kas elukvaliteet seoses selle rohuga pole mitte tähtsam kui
muu???? sest ma tunnen et olen nõus kõigega....v.a. taas "must auk".....

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Kahjuks olete adresseerinud oma küsimuse valele inimesele. Ma ei ole arst vaid psühholoog ja mul ei ole rohtudega ravimise kogemusi. Soovitan Teil pöörduda ikkagi siinsamas kliinik.ee -s vastavate psühhiaatrite poole.
Põhimõtteliselt olen nõus, et ravimite kasutamine krooniliste või kaua ravimist nõudvate haiguste puhul tõstab elukvaliteeti. Ma töötan osakonnas, kus ravitakse psühhoosihaigeid. Need häired on sellised, mis nõuavad pikka, vahel aastaid kestvat ravimist ja ravimite tarvitamist. Sellisel puhul on kindel, et ravimite tarvitamine kindlustab parema elu. Ravimite ärajätmine aga võib enesega kaasa tuua haiguse ägenemise. Seda psühhootiliste häirete puhul.
Ma ei tea, mis häire puhuks Teile Rivotrili kirjutati ja mis teie arsti arvates oli selle ravimi kasutamise näidustus. Küsige taas oma raviarstilt või siis teist arvamust mõnelt teiselt psühhiaatrilt või siis mõnelt kliinik.ee arstilt.
Parimate tervitustega,
HK