Tere!
Korralikus,intelligentses,armastavas perekonnas on suur probleem 16-aastase pojaga.Õppeedukus vilets.Teisest klassist alates on kasutatud mõnede õppeainete omandamiseks koduõpetajate abi.
Aga põhiprobleem on see,et viimased seitse aastat varastab ta raha---kõige sagedamini oma isa-ema rahakotist,aga ka koolis ja mujalt,kui saab.Ükski selgitus või karistus-meetod ei ole toiminud.Riidlemisele reageerib lihtsalt vaikimisega või vahel ütleb,et "jah,ma enam ei tee"..aga teeb ikka.Viimati õnnestus tal näpata kodust vanema terve kuu palk ja see õhtuga laiaks lüüa.Et perel on nüüd päevaseks söögirahaks ainult 50kr---see teda eriti ei häiri...justkui tal polekski kaastunnet oma vanemate ja noorema venna suhtes.Isa-ema armastus hakkab väsima...nad on omalt poolt kõik teinud,aga see poiss justkui ei sobi siia maailma...Kevadel lõpetab põhikooli...loodetavasti...Kuhu oleks sobiv teda edasi õppima saata?Vanemad ei jõua teda gümnaasiumist läbi vedama hakata,eriti veel selle varastamise vea pärast.
ON SEE HAIGUS?KAS JA KUIDAS SAAKS SEDA RAVIDA?KAS SARNASEID JUHTUMEID TULEB TEIE PRAKTIKAS SAGELI ETTE?
Tänan!
"Maria"
Tallinn

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Selliseid asju ravitakse eri eas eri viisil, eks ole? Seitse aastata tagasi oleks seda saanud ehk mingil teisel viisil ravida. Paari aasta pärast, kui Teie poeg on täisealine, ravitakse seda küllalt karmil viisil. Aga kas see ta terveks teeb, on raske ütelda.
Kuid ehk on veel jäänud mõned aastad, kuni seda ehk mõnel teisel viisil saaks proovida ravida.
Juhul, kui selline raskus on kestnud pikka aega, on korrigeerimise võimalused mõnevõrra väiksemad ja käsitlemine pikem ja keerulisem. Nagu ikka "kroonilise" hädaga. Aga püüdma peaks ikka. Pereterapeut ehk oleks abiks. Kasvõi vanematele. Et olukorraga toime tulla.
HK