Tahaks lihtsalt teada,et mil moel olex võimalik oma mälu treenida,et suudax rohkem asju meeles pidada ja,et need õigel ajal meelde tulex.Probleem nimelt selles,et unustan tohutult palju ja eriti just siis kui öeldakse,et midagi vaja teha näitex ja nii kui tuleb mingi muu mõte on eelmine täiesti ununenud ja ei suuda lihtsalt meenutada,mida pidin tegema.Täiesti müstika ja tekib juba täitsa "jahupea" tunne.Muud pole nagu suurt midagi,kuid töö on selline,et vaja kiirelt palju asju meeles pidada ja,et nad pärast ka õiges järjekorras meeles oleksid ning uus mõte kohe vana ära ei kustutax.Ma ise nagu usun,et see on treenitav teatud nn mälumängudega,kuid tahaks ka kellegi asjaliku nõu kuulda.

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Mälu halvenemine kaasneb väga erinevate psüühika seisundite muutumisega. See võib olla lihtsalt ületöötamisest või depressioonist või mine tea millest. Niiviisi ei saa ma küll Teile kindlalt väita, et treenige oma mälu või kasutage PIM-e ja asjad saavad joonde. Ma arvan, et Te peaksite siiski minema psühhiaatri vastuvõtule ja oma olukorda talle kirjeldama. Mälu on kindlast treenitav. Aga kui oma emotsionaalse seisundit ei uuri ja sellega ei tegele, siis võib treenig väga palju jõudu võtta ja see ei pruugi nii tulemuslik olla, kui tahaks.
Niisiis, palun käige ära psühhiaatri juures ja kuulake, mis tal Teile öelda on. Siis tehke tema nõuannete järgi.
HK