AD, nendest loobumine ja võõrutusnähud 12.07.15 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Tere!
tarvitan juba 6.aastat Cipramili.(depressioon, paanikahäired). Otsustasin kevadel, et nüüd oleks küll juba aeg hakata Ad-st loobuma. Võtsin igapäev 20 mg, siis ülepäeviti. Nüüd olen võtnud kuu aega üle 5 päeva ja viimane nädal on olnud enesetunne väga halb: pea käib ringi, nagu vati sees, iiveldus, ärevus, peavalu ja tujutus. Igatahes võtsin nüüd kohe tableti ja arvatavasti teen seda ka homme hommikul. Kuidas edasi? Olen saanud AD-st väga palju abi. Kuidas mõjub mulle jätkuv AD kasutamine (organism on harjunud, tunnen end turvaliselt) või peaksin ikkagi hakkama loobuma?

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

1) Kui ärajäämanähud nii suured, siis minna uuele AD-le.
2) koheselt teha ka harjutusi ja aktiveerida nii keha kui ka psüühikat harjutustega.
3) Minu palve-meditatsiooni harjutus selgeks õppida ja teha, kindlasti seda harjutust AD võtmisega koos, et kujundada organismis välja rituaal-tingitus e tingitud refleks.
vt varasemaid soovitusi ja leida endale sobilikke ja seda ka siis teha!
AD-st (ja muust rohust) ainult ei piisa!
head harjutamist,
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

Võõrutusnähud- ikka haige?

Tere!

Olen lugenud Teie soovitusi ja vastuseid.
Kas mul võib õige mulje olla jäänud, et kui AD lõpetamisel tekivad võõrutusnähud, siis on see märk sellest, et inimene ei ole päris tervenenud ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Sportlane harjutab, treenib, muutub sihipäraselt tugevamaks. Samavõrd vajab (on treenitav) harjutamist, treenimist, sihipärast muutmist ka inimese tundeelu, psüühika, sotsiaalsed oskused. Tabletid on vaid ...

Loe edasi

Olansapiinist loobumine

Tere Doktor!

Mure järgmine,
Olen 8 kuud võtnud ravimit olansapiin, määrati see ravim rahustitest võõrutamiseks, algus oli doos 5mg hiljem 2,5mg.
Nüüd 8 kuud hiljem, aga olen kaalust ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Koostöö raviarstiga, ravimisega peab elu ja tervis paremaks muutuma. Kui üks ravim enam ei sobi, siis on teisigi.
Peale ravimite tuleb ka muid võimalusi kasutada (vt. minu raamatust "Väljavalitu"). ...

Loe edasi

Ravimite võtmise tagajärg

Tere! Olen 23aastane noormees. Mulle teeb muret ja peavalu juurde see, et olen ravinud 1,5 aastat oma depressiooni ja ärevust psühhiaatri abiga, millel ei ole tulemust. Ravimid mida võtsin olid Cipralex ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

1) Rahustist tekkinud väga väike sõltuvus ja selle kõrvaldaksin väga väikese neuroleptikumi annusega.
2) AD-d võtaksin paar-kolm nädalat koos minu Palve-Meditatsiooni harjutusega - tekib nö tingitud ...

Loe edasi

Olansapiin

Tere,
Kolm kuud tagasi hakkasin võtma ravimit olansapiin. Kogus on väga väike2,5 mg. Selline küsimus, et kas seda ravimit võib pooliku tableti veel pooleks ka teha, et saaks seda lõpetada? Iga kord ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Ravi tuleb kooskõlastada ma ravitohtriga - tema ju ravitavat on uurinud ja tunneb.

Minu printsiip - ravimi annusega tuleb "mängida", neuroleptikumide korral on see nn aken e. raviannuse kõigutamise ...

Loe edasi

Efexori võõrutusnähud

Lõpetasin nädal tagasi Efexori kasutamise ning pärast seda ilmnesid tõsised terviseprobleemid, peast käivad teravad jõnksud läbi, tugevad meeleolumuutused, pulss on tavalisest kõrgem, pea 90 või pisut ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

AD ja harjutused käsikäes, siis AD pikkamööda väheneb, aga harjutused jäävad - selline on paranemise õige rada.
Apteegist saadavad rohud on organismis endas praktiliselt kõik olemas, aga nad on ...

Loe edasi

Ärevushäire. Mida teha, kriis on käes?!

Tere
Olen teile ka varem kirjutanud, arstidelt pole abi saanud siiani. Nüüd hakkab juba 9-s kuu kui bromazepaami võtan 3mg päevas ja ise pole suuteline kuidagi ära võõrutama, sest ärevushäire seal ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

vt varasemaid soovitusi. Harjutusi jm tervistavat saate kohe ja täna tegema hakata. Nõrgemad funktsioonid vajavad rohkemat tähelepanu (nn kukun kokku nõrkushood vajavad ühe komponendina ortostaatilisi ...

Loe edasi

Paroxetinist loobumine

Tere, olen võtnud paroxetini juba 6 aastat ja nüüd sai arstiga räägitud, et proovin ravi lõpetada. Arst ütles nii, et ma võtaks 20mg asemel 10 päeva 10mg ja siis jätaks üldse ära. Tegin nii, aga siis hakkas ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Arstirohi on vaid üks osa tervise kujundamisel. Seega kohe harjutused päevakorda, siis hakkab ka AD annus loomulikul teel alanema. (vt. varasemaid soovitusi, ristkülik diagonaaliga ja "uued prillid" raviprintsiip. ...

Loe edasi

Autoavarii

Nimelt oli mul 10 aastat tagsi autoga avarii ja tekkis meeletu hirm ja paanika, kui pidin autorooli istuma. sain ravi ja mured kadusid 9aastaks, nüüd aga 8 kuud tagasi tuli kõik jälle tagasi ja kui veel ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Arst kirjutas mulle välja efexor xr 75mg mida tarbisin nüüd juba kokku 8 kuud ja hakkasin vähendama, võtan präägast seda ravimit iga 2 päeva tagant ja aina harvemaks läheb. Mure selles, et 2 päevaks hakkab ...

Loe edasi

sundmõtted

Tere!

Kas sundmõtetest saab lahti?
Kuidas?
Ette tänades.

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Sundmõtetest saab lahti! vt. sundhirme (foobiaid) ja sellekohaseid soovitusi. Vajalik on nii arstirohi, peamiselt AD-d, vahetevahel ka väikeses koguses mõnda neuroleptikumi. Ja harjutused. Nendest oleme ...

Loe edasi

antidepressantidest loobumine

Tere,
Võtsin Cipralexi 6 kuud ärevushäirete tarvis ja oleksin pidanud vähendama poole tableti kaupa, aga ma jätsin kohe paugult võtmata. Nüüd ei ole 5 päeva võtnud ja viimased 3 päeva on kohutav ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Asi ei ole ju AD-st loobumises, vaid uue eluviisi omandamises. Ainult AD neelamisega ELU EI MUUDA. Ad on selleks , et elukorraldust muuta, harjutusi teha, end viiskülgselt (sotisaalselt, kehaliselt, vaimselt, ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: