Antidepressantide annuse vähendamine 04.09.13 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Tere, Dr Jüri Ennet!

Minu küsimus oleks Teile selline. Olen Teilt varem ka küsimusi küsinud, kuid nüüd on aeg juba nii kaugel, et ma sooviks hakata antidepressantide annust vähendama.
Olen nüüdseks umbes 8 kuud võtnud Cipralexi - annus 20mg. Kuid nüüd tunnen, et oleks aeg hakata annust vähendama 10mg peale. Sest ma südamest loodan, et saan hakata edasi ilma nendeta elama. Tunnen ennast hästi, ärevust, paanikat ei ole. Tahtsin küsida, et kas oleks mõistlik sellise aja peale hakata annust vähendama ja kuidas see vähendamine käib? Kas lihtsalt nii, et üks hommik hakkangi 10mg võtma ja nii edasi? Ja kas enesetundes võib tekkida ka kohe mingi muutus? Milleks ma peaksin valmis olema?

Ootan väga Teie vastust!

Tervitades

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Minu vastus on nagu "Eesti rahva ennemuistsed Lood" - tabletist (ravimist) ainult rääkides oleme me tervistumise rajal vaid väheste võimalustega - ei kasuta suuremat osa meie kasutuses olevatest potentsiaalidest.
Kui harjutused jms tabletile lisaks (vt minu raamatust "Väljavalitu"), siis AD vähendamine on 1/4 võrra nädalas, viimane neljandik võib vajadusel ka kaks nädalat olla. Asi suuresti individuaalne.

Harjutused ja enesetunne on ühemuna-kaksikud!
Head harjutamist, "Tervisemaja" õpetusivade lugemist ja praktiseerimist.
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

Antidepressantide vähendamine

Palun Teie abi antidepressantide vähendamisel. Olen tarvitanud 9 aastat antidepressante (psühhiaatri soovitamisel), kuid tunnen, et enam ei vaja neid. Tean, et köige öigem oleks nöu küsida raviarsti käest, ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

1) Nädalapäevad võtta pool praegusest annusest, siis nädalapäevi kaks veel poole väiksemaks annus e. veerand praegusestannusest ja siis OK!
2) Alates tänasest tehke minu Palve-Meditatsiooni esimest ...

Loe edasi

Depressioon

Tere!

Sooviksin küsida depressiooni ja selle ravimise kohta. Nimelt mu ema jäi 2 aastat tagasi töötuks, pärast seda määras arst talle antidepressandid. Aasta aega tagasi arsti juurde minnes ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Depressioone on mitmeid: psühootilisi, korduvaid, kaasnevate kehaliste häiretega või siis ilma jt. Depressioonid võivad kaasneda ka mitetele psüühika või siis kehalistele haigustele.
Raske depressiooni ...

Loe edasi

antidepressantide kõrvalnähud liiga tõsised

Mure pearingluse ja südamepekslemisega, vahetevahel imelike kõhuvlaludega, teinekord jälle maoprobleemidega ja ärevushäiretega, sest neuroloog ei elidnud sisekõrvas ega ka ajus muutusi, mis seda põhjustaksid.Terapeudi ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Arstirohu võtmisel Peab enesetunne paremaks minema. Natukene võtab aega õige annuse leidmine, aga rohu toime peab küll pea koheselt ära tunnetama.

Kui rohu kõrvalnähud vaevavad, siis uus ...

Loe edasi

Halb olla, kodust ei julge lahkuda - kas ma hakkan hulluks minema?

Tere. Mul on suur mure...
nimelt mul on sclerosis multiplex haigus ja ma saan ravimeid. Mul on olnud see haigus juba 5 aastat, varem probleeme pole olnud, nüüd aga on...
Nimelt mul on kogu ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Neuroloogi dirigeerimine olgu esikohal. Annaksin rahustava toimega AD-d ja selle annuse, õige annuse, leiad ise. Proovi ESPRITAL tabl. 30mg. tuleb odavam, sellest võta alustuseks 1/5 või 1/4 tabl. õhtul, ...

Loe edasi

Ravimi küüsis vangis

Tere.
Minu probleem seisneb selles, et olen võtnud juba üle kümne aasta ravimit nimega Rivotril 2.0. Igakord kui püüan teha omal algatusel võõrutuskuuri (arsti nõuande järgi), on võõrutusnähud nii ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Rivotril (klonasepaam) kuulub bensodiasepiinide rühma ja nende ravimitega on sõltuvuse tekkimise oht (kauase või ülemäärasa tarvitamise tulemusel). Võõrutamine: Rivotrili annuse vähendamine samaaegselt ...

Loe edasi

Antipsühhootikumid

Tere. Kas antipsühhootikum on peaaegu sama asi, mis narkootikum (koostis, mõju)? Kui inimene hakkab tarbima (arsti soovitus) antipsühhootikume, kas ta siis enam ei saa loobuda nendest, pigem kogust suurendatakse?

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Narkootikumid ja antipsühhootikumid on erinevad. Mõnedel psühhoaktiivsetel ainetel on mõningaid narkootilisele sõltuvusele iseloomulikke tunnuseid. Raviarst selgitab alati patsiendile ravimi toime ja võtmise ...

Loe edasi

kas psühholoog,või psühhiaater

Tere!Mul on selline küsimus:nimelt millistel puhkudel pöörduda psühholoogi ja millistega psühhiaatria poole?Psühhiaater kirjutab välja kohe antidepressandid,aga ehk piisab ka lihtsalt rääkimistest.Mul ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Hingeelu (tundeelu) häirete korral võib abi saada ka lohutavast vestlusest, pihtimisest, asjast ise arusaamisest. On ka hingevalu, kus arstirohtu kasutamata järgnevad vägagi kurvad tagajärjed. Arstiga ...

Loe edasi

Ravimisõltuvus.

Olen 48 aastane naine ja ravimisõltlane, täpsemalt rahustitesõltlane. Alguse sai tablettide neelamine 20 aastasena, kui mul pärast isa surma hakkasid käima paanikahood. Nõukogude ajal sellist haigust nagu ...

Vastas dr Jaanus Mumma

Loomulikult pikaajaline bensodiasepiinide rühma kuuluvate
ainete tarvitamine on tekitanud sõltuvuse.Organism on harjunud ja
ärajäämanähud on küllatki piinavad ja ka pikka aega võtab uus
Loe edasi

antidepressantide üledoseerimine

Tere
Sooviks teada kuidas mõjub organismile antidepressantide üledoos? Millal see ajaliselt mõju hakkab avaldama? Kas teatud annus on ka surmav?

Tänan, kui võtsite vaevaks mu küsimusele ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Suitsiidiks neid ei soovita, ei ole nii "head". Antidepressante väga mitmeid rühmi ja nendega üleannustamise teoreetiline võimalus olemas. Arst määrab ju koostöös patsiendiga vajaliku annuse, teinekord ...

Loe edasi

sundseisund

Tere! Mul diagnoositi u pool aastat tagasi sundseisund, mille ravi ei ole veel tulemusi andnud. Olen oma psühhiaatriga vägagi rahul, kuid mulle tundub, et obsessiiv-kompulsiivsetest häiretest tean mina ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Teie infost ei selgu OKH struktuur,sellest tulenev dif-diagnostika ning seega ka vöimalikud ravitaktikad.Häireelamusi tunnete kindlasti arstist paremini.Teoreetiliselt valdavad materjali TÜ öppejõud (J.Shlik ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: