Probleem suhtes ja antidepressandid 23.03.13 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Tere Doktor

Selline küsimus, et sõbral( vanus 53) tekkisid uneprobleemid ja ärevushäired. Pöördusime minu algatusel suvel psühhiaatri poole, kes kirjutas talle antidepressandid nii päevaks kui lisaks ööseks, et ta saaks magada.
Võttis 6 kuud ära neid ravimeid ja tulemus on null, et muutus ükskõikseks, tuimaks, hakkas mind vältima. Küsisin, et milles on probleem, ta vastas, et ta ei tunne enam minu vastu mingit huvi, et seksuaalsust pole jne. Pöördusin arsti poole ja see vastas, et jah nende ravimitega kaobki seksuaalsus... ütlesin, et kas on võimalik vahetada ravi, arst vastas, et ei soovita, aga küll see tuleb ravi lõppedes kõik tagasi ( esimesed ravimid, mis talle päevaks kirjutati olid Escitalopram Teva 20mg, õhtuse ravimi nime ei tea). Võttis neid siis 6 kuud ja tulemust ei olnud vaid see et muutus ükskõikseks tuimaks ja minust eemale hoidvaks.
Otsustasin jaanuaris et vahetada arsti ja seal kirjutati uued ravimid( seda ravimi nime ei tea) päevaks, kuid ööseks jäid need samad. Nüüd on märtsikuu ja siiani on hoidnud minust eemale. Eile rääksin temaga siis sellest ravist ja ta vastas, et ta on emotsioonitu, tundetu ja ükskõikne kõige suhtes, samas aga närviline.
Ta vastas, et ta lõpetab nende ravimite võtmise, et tahab uuesti inimeseks saada. Ta ei näe sellel mingit tulemust ja nüüd järgjärgult siis lõpetab üldse nende ravite võtmise, sest 8 kuud on möödunud ja tulemust ei ole, vaid see on meie suhte lausa kriisi viinud. Ta on nüüd segaduses, eneskindlust pole. Küsin, et kas sellel 8aastasel suhtel on siis nüüd lõpp või mis? Ta ütleb, et ei tea, et suuda mõelda. Pidevalt räägib, et üksinda tunneb ennast kõige paremini.

Küsimus Teile: kaua võtab aega taastumine, st et need antidepressandid lähevad verest välja? Et tulevad tunded, emotsioonid tagasi jne? Seksuaalsus? Kui enam neid antideperssante ei tarvita, siis ajaliselt kaua läheb selleks aega?

Suhe on nende antidepressantide tõttu lausa kriisis, kui inimene ütleb, et ei näe enam mind naisena ja tal pole tundeid jne. Kuidas kiiresti nende mõjust lahti saada? Ehk on midagi, mis aitaks taastuda kiiremini?
Veel küsimus, kuidas on võimalik, kui ravi on pikaajaline, et suhet hoida üldse?? Kas tõesti ei ole tänapäeval siis kaasaegseid ravimeid, mis ei tee inimest tuimaks, jätab ikka inimesele tunded, seksuaalsuse??

Ma näen, et kui jah annab veel midagi päästa, siis see tõesti, et lõpetada nende ravimte võtmine kohe ja mis aitaks tal kiiremini siis selle mõju sealt verest välja viia, et ta taastuks ja oleks endine oma tunnete ja emotsioonidega?

Kaua siis see taastumine võtab aega, et seksuaalusu ja kõik taastub ja ehk oskate midagi soovitada, et mis kiirendaks seda taastumist?

Ma ei tea, mida üldse teha?

Tänud

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Depressiooni ja stressi korral on ka seksuaalsus depressioonid.

Ravimisel ainult arstirohust ei piisa - vajalikud on harjutused (vt. varasemad soovitused, loe ja rakenda minu rmt-s "Väljavalitu" tervisemaja soovitusi). Seda esiteks.

Teiseks. Seksuaalsuse vallas on väga head arstirohud olemas ja neid saab ja ka peaks kohe kasutama, et "kahur rooste ei läheks".

Närvipingete ajal on ikka suhtlemisprobleeme ja seda peab meeles pidama.
Rõõmsameelsus ja optimism teie poolt - super!
Parimate tervitustega,
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

Antidepressandid

Millised antidepressandid(ja nende toimeaine) oleksid kõige sobilikumad ärevushäirete(sotsiialärevus), paanikahäirete, liigsöömishoogude ja tähelepanuhäirete ravis? Olen võtnud mirtasapiini, peale mida ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

1. Oluline on õige ravim ja oluline on ka õige ravimi annus - seda ka mirtasapiini puhul.
2. Koostöös psühhiaatriga saab õige AD leida ja seda siis kasutada.
3. Kõigi eelloetletud häirete ...

Loe edasi

Antidepressandid ja suitsetamine

Lugupeetud dr. Ennet

Mind huvitab Teie arvamus fenomeni kohta, mis on kestnud juba viimased neli aastat. Nimelt viimased neli suve olen tarvitanud kaht erinevat SSRI-d - sertraliin ja estsitalopraam ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Depressiooni korral on inimese sisemised regulatsioonid veidi segamini, seda ka nikotiiniretseptorite tegemistes. Arvan, et sellest on tingitud ka see suitsuga "tõmblemine".

Kehalise ja ...

Loe edasi

antidepressandid

Tere ! Abikaasale ( 30a mees, kõrgvererõhktõvega ) on kirjutatud välja ca. 4-5 antidepressanti ( seroxat, coaxil, cipralex, cipramil, fluoksetiin ). Probleem on selles, et kõik need tõstavad vererõhku ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Miks on vererõhk kõrge?, Miks võtab AD-te?, Milline on eluviis ja sportlikud harjumused jne?
Sobilikke arstirohte on palju. Remeron ei sobi hüpotoonia korral (langetab veidi vererõhku), aga kõrgvererõhu ...

Loe edasi

Tere!

Mul on selline küsimus, kas on võimalik, et mõned antidepressandid mõjuvad maksale halvemini kui teised. Mida teha kui antud ravim( Nicoflox) tekitab maksapiirkonnas valusid? Ette tänades Marika.

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Eri ravimitel erinevad toimed maksale. Ka ühe ja sama ravimi erinevad annused troimivad erinevalt. Koorstöös raviarstiga saab seda korrigeerida. Maks on Nycoflox´i (fluoksetiin´i) suhtes tundlik. Jälgida ...

Loe edasi

antidepressandid

Tere!
Olen 17 aastane neiu ja mul on selline probleem, et olin umbes pool aastat tagasi narkootikumidest sõltuv, s.t ma tarvitasin pool aastat peaaegu iga nädalavahetus nn.komme ehk siis lsd ecstasyt ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Kehaline aktiivsus ja sport on kõige paremad organismi värskendajad. Sportlik (Sinule sobilik ja meelepärane) tegevus on PARIM ravim ja edaspidiste pahanduste ennetaja. Pane oma elusihid enda jaoks paika ...

Loe edasi

antidepressandid

Minu väga hea tuttav tarvitab juba pikemat aega antidepressante (kahjuks ei tea, millist nimelt), enda sõnul on ta "tänu nendele üldse elus". Minu jaoks kõlab see pisut üledramatiseeritult ja teeb murelikuks. ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Antidepressandid (kui nendega ainult piirduda) on nagu televiisorist näidatud kauni roosi aroomide nuusutamine. Teie hea sõbranna ei vaja AD, ta vajab -
uusi elu eesmärke, reaalset elu.
Kuldkalakene ...

Loe edasi

wellbrutin sr

Tere mul selline probleem, et ei saa enam ilma selle rohuta olla et kas see rohi tekitab sõltuvust? Hakkasin seda võtma alguses sain kaifi ja olin nö"kosmoses" omadega. Peale seda ei taha ma enam ühegi ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Mis probleemid olid, kuidas tekkisid, milles avaldusid jne.??? Sellele toetudes raviarst määras antidepressandi. Ka edasise suhtes pöörduge ikkagi oma ravitohtri poole.
Antidepressandid sõltuvust ...

Loe edasi

kas ma vajan ravi?

Tere
Olen 23 a noormees, õpin ja töötan, viimasega saan väga hästi hakkama, esimesega enamvähem. Probleemiks on praegu süvenev masendus ja kunagised enesetapu plaanid. Eelmise masenduse episoodi ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Masenduse variante on mitmeid: meile teadaolevatest põhjustest tingitud, varjatud põhjustega depressioon ja siis tsüklilised meeleolu muutused.
Tohtri-psühhiaatri poole pöörduge kindlast, et olemasolevast ...

Loe edasi

Veel isast

Tere!
Olen Teilt kunagi varem ka küsinud isa käitumise suhtes nõuandeid ja olen saanud vastuseid. Samuti on mõnes mõttes "kooliks" ka see, mida teistele vastate. teie vastustest õhkub sellist mõnusat ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Võimalusi tegutsemiseks mitu:
a) teha ka "kurja häält", aga see ilmselt valab õli tulle. Aga oma Mina ilmutama ikkagi PEAB,
b) "kõrvad longu" taktika on ka masendav, aga diplomaatiliselt ...

Loe edasi

Cipramil

Tere

Olen 22-aastane neiu. Olen võtnud antidepressanti Cipramil juba ligi 5 aastat, põhjuseks sundnähud. Olukord paranes esimese kahe raviaastaga tunduvalt ja on püsinud enam-vähem stabiilsena. ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Sundnähtude (obsessiiv-kompulsiivsete häirete) ravimine võtab aega ja vajab kannatlikkust. Antidepressantide kasutamine on ka oluline, vajalik on õige rohi ja vajalik annus. Kui olulist ravitulemust ei ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: