Lihtfoobia ravi 16.07.10 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Tere,

sooviks teada, kuidas toimub täpselt lihtfoobia ravi? Kas mõttekam oleks pöörduda psühhiaatri või psühholoogi poole? Ning olen aru saanud, et arstikabinetis toimub ainult vestlus, hirmuga pean siiski üksi silmitsi seisma ja see ongi probleem, ma ei julge ega taha üksi (ka sõpradest pole kasu) seda teha. Kas on olemas mingi keskus või grupp, kes ongi spetsialiseerunud (liht)foobiate ravimisele?

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Esimesel etapil on abiliseks-juhendajaks psühhiaater (algusetapil vaja ju veidi arstirohtu abiks võtta). Siis tuleb psühhoteraapiline etapp (teha psühhiaatri või psühholoogi juhendamisel ja kui veidi kogemust on, siis inimene ISE enda hingeelu hakkab juhtima - õpib ja kasutab psühhoregulatsiooni. Hetkel ma foobiarühmadest ei tea, aga neid võib meil ka kuskil olla. Rühmatöö mõte on v.hea.
vt. varasemaid soovitusi, raamatuid. Võimalusi on palju - vajalik leida Sinule sobilikud harjutused ja neid siis ka TEHA.
Head harjutamist,
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

lihtfoobia

Tere,mul on juba aastaid lihtfoobia ma arvan ,et selline vorm
,obessiiv kompulsiivne häire Mul tekivad teatud valdkonnas (puhtus) mingisugused rumalad motted,et ma määrin ennast ära.ja siis ma pean ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Foobiale on iseloomulik:
1) teatud kindla olukorra vältimine, vältimivkäitumine;
2) foobiaga kaasneb ärevus - nii psüühiline kui ka kehaline reageerimine, ebameeldivustunne;
3) foobne ...

Loe edasi

Käte värisemine

Seoses ärevushäirega tarbin rohtu Anafranil,mida olen võtnud 1 kuu.Meeleolu on stabiilne,ärevus vähenenud,mis aga juurde lisandunud on käte värisemine.Kuna töökoht seotud klienditeenindusega siis häirib ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Ärevushäired on meelehäireid, kus domineerival kohal on ärevuse mitmesugused sümptomid ja need ärevused ei ole psühhootiliste-, meeleoluhäirete-, orgaanilise ajukahjustuste- või psühhoaktiivsete ("narkotsi")ainete ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: