narko 09.10.04 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Tere!Olen gümnaasiumis õppiv neiu ja mul on selline probleem,et olen ca 5 kuud tarvitanud max kahe nädalaste vahedega ecstasy tablette.Kanepit olen tarbinud umbes 4 aastat ja viimased 1,5 aastat peaaegu kogu aeg vähemalt korra-paar nädalas,mõnikord iga päev.Alkohol ja tubakatooted kaasnevad sinna juurde.Nüüd on tekkinud aga selline asi,et iga kord kui ma tahan jälle ecstasy tabletti võtta,siis tekib mul selline tunne et see ei lähe mul enam alla ja see on täielik mürk ja ei taha parem mõelda palju ma neid ära olen söönud.Ei taha nagu üldse võtta seda enam,aga lõpuks võtan ikkagi ära.Alkohol,kanep ja nn "komm" keeravad koos ikka täitsa sassi.Ja mul on täpselt nii,et mõni päev tunnen,et tahan sellele kõigele lõpu teha ja siis jälle ei taha ka.Ja need 3 asja koos tekitavad paranoia ka mõnikord jne.

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Juba see on tubli, et soov paremuse poole on olemas. Soov on vajalik nüüd realiseerida. Selleks vajalik:
a) sõprade keskkonda ajutiselt veidi vahetada. Läbi spordi, kehakultuuri, trenni saab kõige rutem organismi "uutele radadele" suunata ja eneseusku piisavalt juurde tekitada;
b) kõhkluste-kahtluste ja psüühilise sõltuvuse korral on vajalik ka veidi narkoloogi-psühhiaatri abi, et mõttesüsteemi "rajale" saada;
c) hommikul ja õhtul endale sisendada:
Minu nimi on... Olen tubli ja iga päevaga muutun ikka sportlikumaks ning tervislikumaks. End ei kahjusta vaid tugevdan end. Tugevdan end!
d) teha endale päevik: eesmärk, kuidas ma selles suunas liigun. Päevaplaan ja täitmine. Analüüs, et järgmine päev veelgi kindlamini õigel rajal püsida.
Edu soovides,
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

ritalin

kas te saaksite mulle palun ritalin reotsoti välja palub kirjutada, nagu te näete ma olen väga õnnetus seisus

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Ravim on hea stimulaator, on amfetamiini derivaat - seega hea narko-laksu jaoks.
Lastepsühhiaatrid - kasutatakse aktiivsus- ja tähelepanuhäire (ATH) raviks koos teiste ravivõtetega.
Vajate ...

Loe edasi

rigiidne

tere
sooviksin teada kuidas toimida rigiidse ehk jäiga, kange ja paindumatu mehega

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Isiksuse põhimuster kujuneb noorukieas oluliselt välja, eriti reljeefselt aga psühhopaatiliste joontega isiksus.
Isiksuse olemust muudab (halvemuse suunal) oluliselt alko-narko ainete tarbimine ...

Loe edasi

Kesendumine

Mul on vaja töötada läbi suure hulga tekste ning keskenduda nende sisule - kuid on alati n.ö tähelepanu kõrvaletõmbajaid. Ei suuda keskenduda üle viieteistkümne minuti.

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

1) Südame-veresoonkonna tegevusest 1/5 (21%) läheb aju tegemisteks.
Kui harjutamisega sedasüdame-veresoonkonna võimsust suurendada, siis ka see 1/5 on suurem. Seega - Tervislikumas-tugevamas kehas ...

Loe edasi

Hüpnoos

Tere!
Kas tänapäeval tegeldakse hüpnoosiga ja kui, siis kus ja kuidas on võimalik vastuvõtule pääseda? Kas võib teha hüpnoosi 12-aastasele teatud sündmuste ja tunnete meeldetuletamiseks? Kuidas see ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Hüpnoos tänapäeva tormavas maailmas on liigselt ajamahukas. Tänapäeval rohkelt psühhofarmakone ja psühhoteraapilisi võtteid, seega - hüpnoosi kasutatakse suhteliselt harva. Kui, siis tehakse nn narko-hüpnoosi ...

Loe edasi

ei saa öösel magada

aasta aega pole saanud korralikult magada, mingi sosin ja hääled on peas, mis lähevad järjest kõvemaks, mingid luulud tekivad, et tuba on mingeid värdjaid olendeid täis, ootavad et ma magama jääks et siis ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Milline noorus? Millised elukombed (A.N.T.S. - alko, narko, toksilised, suits)? Millised haigused olnud ja on? Sellest tuleneb, et mida ja kuidas ravida. Ravimid olemas, soovitused ka. Unesoovitusi lugeda ...

Loe edasi

Abi narkole?

Tere, palun kohe vabandust minu eesti keele eest. Ei oska seda väga hea.

Minu mure on selles, et üks mu päris hea sõber tarvitab narkotikumid. Ta püüdis küll maha jääta ning selline mõtte ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Tallinnas Wismari Haiglas kõrge kvalifikatsiooniga psühhiaatrid-narkoloogid. Nemad aitvad.
Tegutsege kohe.
Tervitades,
Jüri O.-M. Ennet

Loe edasi

ärevushäire

Tere. Esitasin ühes teises terviseportaalis psühholoogile küsimuse ja ta arvas kirjelduse kaudu,et tegemist võib olla ärevushäirega. Tahaks teada mis asi see on, mispärast tekkida võib ja kas võib ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Näiliselt pöhjuseta ärevus, hirm, kartus ja terve suur hulk kehalisi kaebusi.
Täpsemate tekkepöhjuste ja ravi osas annab selgitusi psyhhiaater. Ärevushäired on ravitavad, körvaldatavad.
Yldkehaline ...

Loe edasi

PEA RINGLUSED

VÕTAN juba 1,5a.citalec 20mg.tablette,sagedased peavalud on ja viimasel ajal on hetki kus silme ees on ere valgus ka silmi sulgedes(kui otse päikest vaadata-sarnane eredad laigud)ja tunne justkui nägu ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Raviskeemis, elukorralduses on vaja midagi muuta - rohtu võtate juba 1,5 aastat!
Rohi, harjutused (keha- ja psüühika edendamine) ning hoiakute muutmine - need kolm on lühim tee tervisele.
Suitsust ...

Loe edasi

üledoos

Tere!
Olen noor neiu ja võtsin hiljuti exstasy üledoosi, mille tulemusel tekkisid krambid ja teadvusekaotus (u.15 min).
Pärast seda on mul probleeme mäluga - ei mäleta, mis juttu kellegile ...

Vastas dr Jaanus Mumma

Tõesti stimulantide üledoos on ohtlik ja tõsine tervisehäire.
Ka sagedane tavadoosides lustimine võib päris tõsiseid püsivaid
tervisehäireid tekitada.Oma praktikas olen neid aeg-ajal kohanud.
Loe edasi

Narko

Tere... mul on selline küsimus! Olen juba 4 aastat kasutanud narkootikume, kanepit, amfetamiini ja exstasy tablette ja küllaltki tihedalt. Viimane aasta olen kanepit peaaegu iga päev suitsetanud! Vahepeal ...

Vastas dr Jaanus Mumma

Üsna tüüpiline tüsistus just stimulaatorite ja
ka kanepi tarvitajate puhul.Eriti stimulaatorid
põhjustavad sageli südame mitmesuguseid rütmishäireid.
Algul kerged põhjusteta südamepekslemise ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: