Tuppe kuivus, sügelus ja muud probleemid 13.03.17 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere!

Varem pole mul sellist probleemi esinenud. Pigem on olnud just probleemiks see, et voolust liiga palju, ebameeldiv lõhn, seda sain ravida küünaldega, mis arst mulle välja kirjutas. Kuid ka see probleem on varem kordunud, kuid hetkel teise probleemi juurde...

Minu mure on siis selline, et viimasel ajal (kuskil nädal ja natuke peale) on tupp olnud väga kuiv ja eritub paksemat "möksi", pole nagu voolus, sest see pole väga vedel. Vaadates tuppe on see eritis tupe küljes, vahepeal ka määrib aluspesu. See on lõhnatu, ja kui näpuga tupest tõmmata, siis see jääb ka näpu külge. Nüüd on juurde tekkinud ka sügelus (viimase 2 päeva jooksul). Ka kliitor on valus. Urineerida valus pole. Vahekord on raskendatud kuna tupp ei lähe vahepeal niiskeks.
Mis võib selle olukorra põhjuseks olla ja kuidas ma seda paremaks saaksin teha?
Ma lõpetasin peaaegu kuuaega või isegi rohkem aega tagasi ka beebipillid ära, kas asi võib olla ka selles?
Kas see on normaalne, et voolus muutub? Vahepeal on nagu tavaline valgevoolus ikka, siis paksem ja siis tundus ka läbipaistev (vahepeal ka kehva lõhnaga)
Olen hetkel santibiootikumide peal, aga neid hakkasin võtma mõned päevad tagasi.

Tänu nendele probleemidele on mul tuju kehv ning ka seksiisu kaob selletõttu.

Arst vastas:

Galina Litter

dr Galina Litter

Günekoloog

Evita Grupp OÜ Naistearstid Pirita Perearstikeskuses VASTUSED NII KIIRESTI KUI VÕIMALIK, KUID MITTE HILJEM KUI 3 ÖÖPÄEVA

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 19-aastane

Vastab tõele, tavaliselt kaasneb tupekuivus just antibeebipillide tarvitamise ajal. Kuna praegu tarvitate antibiootikume, siis võib ägeneda tupe seeninfektsioon.
Soovitan tulla vastuvõtule, kaasajal on võimalikud täpsustavad uuringud tupesekreedist kandidiaasi paneelile, Atopobiumile, Gardnerella Vaginalisele ja muudele tekitajatele, siis on ravi täpseim.
Saatke minu töömeilile glitter@naistearst.ee oma isikukood ja ajavahemikud, millal saaksite tulla vastuvõtule Piritale.

Galina Litter naistearst.ee
Pirita Naistearstid

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Tupe kuivus

Olen 57 a naine. Mind on vaevanud juba aastaid põie- ja kusiti põletiku sümptomid. Iga jalgade või keha külmetamisel annab jälle tunda. Vaevused vähenevad iseenesest tasapisi. Mõned korrad on olnud ka ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Teil esinevad sümptomid on ilmselt põhjustatud naissuguhor moonide e.östrogeenivaegusest.Tüüpiline on sagenenud urineerimisvajadus ja kilpitustunne urineerimisel,korduvad kuseteede põletikud ja valulikkus.Mainite,et ...

Loe edasi

Hematoom ja seksiisu puudumine peale ravi.

Tere. Olin 24, kui tehti tabletiabort. Peale seda oli kõik korras. Kuskil 2 nädalat peale seda tekkis hematoom ning mind pandi haiglasse. Pandi tuppe veel 2 tabletti, et hematoom ära tuleks. Midagi ei ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
kõik ravimid, mida kasutatakse raseduse katkestamiseks ja abordi tüsistuste (antud juhul hematoomi) raviks, ei mõjuta seksuaalsust. Kolm aastat tagasi tehtud ravi ei saa mingil moel avaldada ...

Loe edasi

voolus

Tere.39a naine.Vahetasin partnerit ja tekkisid probleemid. Voolus imeliku kala lõhnaga,ebameeldiv sügelus ja punetus.Partneril ka selline lõhn juures.
Kas olen saanud temalt mingi nakkuse?Enne mul ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. KUi on halvalõhnaline(kala) voolus, siis suure tõenöosusega on tegemist vaginoosiga, mis pole küll suguhaigus, kuid tegemist on tupe mikrofloora muutusega. Põhjuseks võib olla ka partneri vahetus.Soovitaks ...

Loe edasi

PMS ja tupe kuivus

Tere!
Olen 41 a. naine ja mind vaevab väga premenstruaalne sündroom.Viimasel kahel kuul ka tupe ning välissuguelundite kuivus, mis omakorda häirib minu seksuaalelu.Hing nagu tahaks, aga keha ei tule ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Päris kindlasti ei ole Teil üleminekuiga.Tupe kuivus võib esineda sõltumata vanusest ja seetõttu tuleb kasutada enne suguühet tuppe niisutavaid salve.Mina soovitaks Linoladioolsalvi N,mida võiks ...

Loe edasi

sügelus

tere!
hiljuti diagnoositi mul klamüüdia. (algstaadiumis) ja määrati 10päevane ravi. rohud said võetud umbes nädal aega tagasi. nüüd on aga meeletu sügelus suguorganitel, eriti tupeava ümbruses (sügelus ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Teil on tegemist Doxy-m (antibiootikum) kasutamisjärgse kandidoosiga.Laiaspektriline antibiootikum hävitab normaalsesse tupe mikrofloorasse kuuluvad laktobatsillid.Soovitan osta apteegi käsimüügist ...

Loe edasi

tupe sügelus ja punetus

Tere! Olen 22 aastane naine ja pärast vahekorda, kuskil 2-3 päeva pärast hakkab mul tupp sügelema ja punetama-muid nähte ei ole. Kas on põhjust arvata et partneril on suguhaigus-sest kui mingi aeg vahekorras ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, Kui teil on sügelus peale vahekorda, siis soovitasks teil käia günekoloogi juures ja partner meestearsti juures. Võib olla tupeseen, kuid harvematel juhtudel võib olla mingi põletik, mis ärritab ...

Loe edasi

pharmatex ja gleitgelen

Tere!
Probleemiks on tupe kuivus.
Pharmatex kreemi infolehel oli öeldud, et ei tohi kasutada koos teiste tupesiseste ravimitega. Kas see käib ka Gleitgelen salvi kohta?Kas gleitgelen kreem ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Pharmatexi kreemil on lisaks spermitsiidsele toimele ka tuppe niisutav toime, nii et enne vahekorda seda kreemi kasutades ei peaks küll tupekuivuse probleemi tekkima. Juhul, kui soovite, võite ...

Loe edasi

probleemid probleemid

Tere,

olen 22 aastane ja regulaarne suguelu on 4ndat kuud (enne seda olin olnud 1 korra vahekorras).
Praegu lõpetan 3ndat Logesti pakki (täna viimane pill, esmaspäevast paus), neljapäevast ...

Vastas dr Aire Sekavin

Tere M.R.
Peaksite siiski pöörduma uuesti naistearsti poole. Kui kaebused ägenevad peale vahekorda oleksid vajalikud täiendavad analüüsid ( ka suguhaiguste suhtes). Kui seenevoolus ägeneb peale vahekorda ...

Loe edasi

sügelus

Tere!Kurtsin mõni aeg tagasi,et minu tupe piirkond sügeleb.Käisin arsti juures ja diagnoos oli bakteriaalne vaginoos.Raviks sain dalacin 2% kreemi tuppe viimiseks seitsmel päeval ja tabletid metronidazol ...

Vastas dr Aire Sekavin

Tere.
Peaksite siiski pöörduma naistearsti poole. On võimalik, et ravides antibiootikumiga bakteriaalset vaginoosi, on Teil nüüd ägenenud seenpõletik. Mõlemad haigused on tingitud tupe mikrofloora ...

Loe edasi

28 aastaselt menopausi probleemid! Mis abiks?

Tere.
Olen 28 ja mind vaevavad erinevad probleemid.
1. Tupe kuivus. Ilma libestusaineta vahekorras olemine oleks lihtsalt vöimatu.
2. Valu vahekorra ajal, aga mitte alati. Mitte tupes, ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Tundub,et Teil on tegemist tupe happelise voolusega,mis põhjustab valu ja kipitust tupeesikus ning välisgenitaalidel.Tekitajaks on laktobatsillidest rikas tupefloora,mille tõttu pH on väga madal.Siin ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi