Pikemaajaline veritsus 03.04.14 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere! Pöördusin 27.03.14 oma günekoloogile mures,et jaanuarist peale on määrinud. Menstruatsiooniaega on päris raske öelda, sest täiesti ebakorrapäraselt on veritsus olnud küll tugevam, küll siis ainult paberiga pühkides. Ebaregulaarse menstruatsiooniga olen aegajalt kokku puutunud. Nii pikka määrimisaega ei oel olnud. Günekoloog suunas mind abrasiooniks. 31.03.14 olin saatekirjaga haiglas. Seal olnud günekoloog vaatas mu läbi ja tema kommentaar oli järgmine: Hetkel abrasiooni vajadus puudub. Kuna teostatud korduvalt abrasioone , kuid patoloogilist leidu pole siiani saadud, siis pole ka praegu abrasioon näidustatud. Tõenäoliselt tegemist düshormonaalse veritsusega või põletikulise reaktsiooniga. Hetkel raviks metronidazol ja dezaminooksitocin.
Arst nõustas ka mind, et oleks vajalik paigaldada MIRENA. Sellest on muidugi ka mu enda günekoloogiga juttu olnud. Eelnevatel aastatel olen kasutanud tsükli normaliseerimiseks tablette Belara ja kui mingi aja möödudes need minul enam ei toiminud, st. menstruatsioon tuli ikkagi suvalisel ajal, soovitati Depo - Provera süsti. Pärast teist süsti hakkas jällegi pidev nõrk veritsus. Siis 2013 september oli vaja teha emakakaela konistatsioon. Nii jäigi,et kui tulen märtsis kontrolli, vaatame mis saab edasi. Nüüd see pidev veritsus.
Täpsustuseks veel,et 1998a. parempoolne ovaariumi tsüsti op, ovaarium eemaldatud. 2002 vasempoolse ov tsüsti op, tegemist dermoidtsüstiga.
Arstile saan alles 17.04, sellepärast ka küsimus, et kas see on normaalne, et pärast 4 päeva metronidazoli ja dezaminooksitocini kasutamist pole mul veritsemine ära jäänud, võib öelda,et isegi on suurenenud?Kui kaua tohib kasutada Dezaminooksitocini? Kuidas oskan nüüd menstruatsiooniaega määrata, et oleks võimalik MIRENA paigaldus?
Tänud vastuste eest juba ette.

Arst vastas:

Katrin Seidelberg

dr Katrin Seidelberg

Günekoloog

Qvalitas Arstikeskus AS

Tere!
Premenopausis on ebakorrapäraste ja pikkade veritsuste põhjuseks sageli munasarjade düsfunktsioon. Ja lugedes Teie selgitust tehtud uuringutest ja ravist võib väita, et veritsuste põhjus on just hormonaalne. Munasarjade düsfunktsioonist põhjustatud hormonaalsete muutuste foonil tekkinud ebakorrapäraste veritsuste ravi on hormonaalne. Üks ravi võimalustest on hormoonspiraal. See on mugav ja efektiivne vahend ja selle paigaldamiseks ei pea ootama menstruatsiooni algust olukorras, kus esineb pidev veritsus. Peab arvestama sellega, et peale hormoonspiraali paigaldamist esineb esimestel kuudel sageli vähest ebakorrapärast või harva ka pidevat veritsust, kuid see väheneb ja lõpeb.
Kuna düsfunktsionaalse veritsuse puhul pole head efekti dezaminooxytocinil, pole põhjust selle raviga jätkata.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

beebipillid ja päevad

Tere

Detsembris stressi, ebatervisliku toitumise jne tõttu jäi menstruatsioon peaaegu,et ära - ehk kestis ainult kaks päeva ja oli pruun veritsus. Jaanuaris kirjutati mulle pillid välja (mercilon). ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Pillega alustades on üheks sagedasemaks kõrvaltoimeks esimese paari kuu jooksul tekkiv ebakorrapärane vähene veritsus või harvem ka pidev määrimine. Sellisel juhul on soovitav pille skeemi ...

Loe edasi

ESCAPELLE ja veritsus

Tere!
Olen 20aastane. Pühapäeval 30. oktoobril sai mul menstruatsioon läbi ning teisipäeval olin vahekorras, kus tuli kondoom ära ning järgmisel hommikul kohe võtsi Escapelle pilli sisse. Nüüd 8. ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
peale SOS pilli võtmist tekib veritsus tavaliselt 1 nädala jooksul. Nädal peale pilli võtmist tekkinud veritsus on rektsioon SOS pillis sisalduvale hormoonile ja muretsemiseks pole mingit põhjust. ...

Loe edasi

Pillid ja päevad

Võtan pille juba pikemat aega, aga viimasel 7- päevasel pausil ei hakanud päevad nii nagu peaks, viimase pilli võtmisest oli möödas 7 päeva (tavaliselt kulub selleks 1-2 päeva), kui päevad hakkasid ja ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
veritsus pillide võtmise ajal toimub pillide skeemi järgi. Kui pillide võtmine katkestada, tekib nädalase pausi ajal veritsus, kuid alati ei pea veritsus tekkima täpselt samal päeval peale ...

Loe edasi

veritsus peale emakaeemaldust

Millest on tingitud veritsus? Op. ist on 3 nädalat möödas. Opereeriti kõhu kaudu.Ise olen 48 aastane.Kas on sisemised niidid lahti?Arstile saan 2 nädala pärast.

Vastas dr Aire Sekavin

Tere.
Kui Teil on veritsus pöörduge koheselt kas ennast opereerinud arsti poole või valvekabinetti.
Tervitades Aire Sekavin

Loe edasi

Tupekandidoosi raviskeem

V.a dr. Seemen

Käisin valvearstil Ida-Tallinna keskhaiglas ning mulle määrati korduva tupeseene raviks pikemaajaline raviskeem - 10 Klotrimasooli kuuli ning 6 Diflazon 150 mg kapslit. Kahjuks ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Diflucani 150 mg kasutatakse ühekordse annusena kandidoosi ravis. Korduvate kandidooside puhul on erinevaid raviskeeme, soovitan võtta ühe kapsli kuus.
dr. Seemen

Loe edasi

murelik

Kasutasin aasta Logesti, siis jäi vahele pool aastat ja kui nüüd uuesti alustasin ei taha vereeritus lõppeda. Esimesel korral sellist muret ei olnud. Nüüd aga kestab veritsus juba nädal aega, kas peaksin ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Kuna pillide võtmisel on olnud 0,5 aastane paus, siis nüüd pillidega alustades on võimalik esimestel kuudel ebaregulaarne veritsus. Kui veritsus pole lõppenud, soovitan mitte teha 7-päevast pausi ...

Loe edasi

veritsus vahekorra ajal

Tere!

millest võib olla tingitud veritsus vahekorra ajal? veritsus ei ole suur, peale vahekorda kaob paari tunni jooksul ära. muul ajal veritsust ei ole. ja muid probleeme nagu ka ei oleks. ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere,Anna!Soovitan Teil pöörduda oma günekoloogi poole,et kontrollida emakakaela seisundit. Võimalik,et emakakaelas on väike polüüp või põletik.

Loe edasi

munasarjapöletik

Millega löpeb munasarjapöletiku pikemaajaline ravimata jätmine?

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Kui munasarja põletikku ei ravita välja siis võib tekkida lastetus. Sageli kahjustuvad munajuhad ja teil võib tulla probleem rasestumisega. Kahjustuse ulatus oleneb põletiku tugevusest ja tekitajast. Kindlasti ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi