Must/tume veri päevade ajal 27.07.13 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere!

Olen 17-aastane tüdruk ja minu mureks on see, et juba neli menstruaaltsüklit on päevade ajal veri olnud tume, peaaegu must ja klompis. Päevad algasid 12aastaselt ja kuni selle ajani oli kõik korras. Voolus oli suur ja tavaliselt valutas kõht umbes kaks päeva. Nüüd on aga voolus väga väike, piisab pesukaitsmest ja tulevad mustad limased tükid, kõht ka pole valutanud juba neli kuud. Pole olnud seksuaalvahekorras ega kasutanud mingeid tablette.
Millest see võib olla tingitud ja kas ma peaksin pöörduma arsti poole?
Pole varem günekoloogi juures käinud.

Ette tänades

Arst vastas:

Galina Litter

dr Galina Litter

Günekoloog

Evita Grupp OÜ Naistearstid Pirita Perearstikeskuses VASTUSED NII KIIRESTI KUI VÕIMALIK, KUID MITTE HILJEM KUI 3 ÖÖPÄEVA

Lugupeetud Küsija!
Andmetest selgub, et olete 17-aastane.
Kirjutate, et "Pole olnud seksuaalvahekorras...".
Sel juhul on rasedused ja raseduste iseeneslikud katkemised välistatud. Suure tõenäosusega ei ole tegemist haigusega ega patoloogiaga.
Kui soovite nõu, siis pöörduge noorte nõustamise keskustesse, amor.ee. Kindlasti on soovitav vaktsineerimine emaka kaela vähki ja genitaalkondüloome põhjustavate viiruste vastu: hpv.ee. Kui tekib terviseprobleem, siis on võimalik konsulteerida lastegünekoloogiga.
Kui saate 20 ja olete olnud vahekorras, siis võiksite pöörduda naistearstile PAP testideks.
G.Litter, naistearst.ee, Piritalt-Maarjamäelt

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Määriva vedeliku eritus pillide tarbimise ajal

Võtan beebipille Minulets (roosad) juba pea 5 aastat ( vb natuke vähem).
Nüüd esimest korda juhtus selline asi, et nädal enne perioodiliste päevade algust hakkas esmaspäeval tulema pruuni (tume) ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Pillidega võib olla vahel, et tsükkel algab varem. Kuna 5 aasta jooksul seda olnud pole, siis soovitaks esialgu jälgida mõned tsüklid. Kui tekivad vahemäärimised või tsükkel muuutb ebakorrapäraseks, ...

Loe edasi

Tere taas!

Sain teilt vastuse 5.12,seoses halvalõnalise vooluse kohta peale konisatsiooni.Kuid ei saanud vastust oma teisele küsimusele,mille ka esitasin.See oli kas tohin siis või ei tohi tampoone kasutada päevade ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Otsest vastunäidustust tampooni kasutamiseks ei ole,aga mina soovitan siiski kasutada hügieenisidemeid. Siis puudub otsene kokkupuude emakakaelal olevale artefaktile.Kirja teel on kaunis raske eristada ...

Loe edasi

päevade kohta

mul on juba teist kuud järjest selline situatsioon, et päevad kestavad ainult kolm päeva ja veri ei ole punane, vaid nagu tumepruun ja määrib. voolust ei ole. samas kuskilt ei valuta ja muid probleeme ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
miks vereeritus menstruatsiooni ajal on jäänud minimaalseks, on raske öelda, sest võimalikke põhjusi on palju ja vajalikku infot Teie kohta vähe. Minimaalset veritust võib põhjustada rasedus, ...

Loe edasi

mentstruaaltsükli vaheline veritsemine

Kasutasin 4 kuud beebipille Mercilon.Viimased päevad olid 24.04-29.04.Mreciloni enam ei kasuta,kuna soovin rasestuda.Paar päeva oli kõik korras aga alates 3.05 on vähene veritsus(veri on punane mitte pruunikas).Nii ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik


Tere. Suure tõenäosusega on teil ehk ovulatsiooni aeg, mis võib anda veritsust paar kolm päeva. Kuna te pille enam ei võta, siis tugevnenud ovulatsiooni võimalus on olemas. Kindlasti minge arsti ...

Loe edasi

Vähene ja pruun vereeritus

Olen 33.a ja on soov rasestuda. Eelmise aasta okt katkes rasedus , peale seda olen tarvitanud Harmoneti. Mure järgmine, päevade ajal on vereritust vaid paar päeva ja veri valdavalt pruun. (vere hulk vähenes ...

Vastas dr Aire Sekavin

Tere.
Kasutades rasestumisvastaseid pille on tavaline, et vereeritus menstruatsiooni ajal on vähene. Kui Teil on vereeritus vähene ja määriv ka ajal, mil Te pille ei kasuta, soovitaksin ultraheliga ...

Loe edasi

menstruatsiooni mure

Sooviksin teada kas midagi on valesti ja kelle poole pöörduda kui mul on järgmine mure: nimelt on asi selles, et umbes viimase poole aasta jooksul on menstruatsiooni ajal olnud veri (tume) pruun, ja viimastel ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
Reserveerige plaaniline aeg naistearstile.

Loe edasi

Põletik?

Mul on viimasel ajal sealt alt poolt sügelenud ja tuleb päris palju sellist valget paksu eritist. Võibolla on see sellepärast, et olin äsja haige ja sõin antibiootikume, mis võisid sinna mingisugust seent ...

Vastas dr Aire Sekavin

Tere.
Vastuvõtule minnes küsib naistearst kindlasti, kas olete vahekorras olnud. Sellest sõltub, kuidas Teid vaadata (kas tupe kaudu saab vaadata), samuti selgub, kas on võimalik, et olete saanud ...

Loe edasi

menstruatsioon ja seks

Kas pahade päevade ajal võib seksida?

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Kui veri vahekorra ajal teid ei häiri, on kõik OK.
dr. Seemen

Loe edasi

määrimine

Tere!
Natuke määris ja vahekord oli valus. Käisin eelmisel nädalal arsti juures, kes ütles, et on tavaline vaginaalne voolus ja sellest tekkinud põletik. Kirjutas välja ka tabletid (nimi ei tule ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Soovitaksin teha rasedustest igaks juhuks, kuigi raseduse võimalus on üliväike.
-Soovitaks kontrolli peale ravi. DR. Kadastik

Loe edasi

kõhuvalud

Tere!

Olen 21 aastane neiu, juba keskooli lõpust saadik olen vaevlenud kõhuvalude käes. Olen käinud mööda arste ja kõik ütlevad, et kõik on korras aga ei ole ju. Minu valud jätkuvad ikka, vahepeal ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Soovitaks teha laparoskoopia, kuna valude põhjuseks võib olla endometrioos,mida muud moodi diagnoosida ei saa kui sellel meetodil.

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi