Ebakorrapärane menstruatsioon 26.10.11 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere! Mul on selline probleem, et menstruatsioon on natuke ebakorrapärane. Esmakordselt hakkasid vaevused juunis. Oli nii, et siis kui pidid hakkama, natukene ainult määris ja rohkem verd ei tulnud. Läksin naistearsti juurde, kuid kuna ma vahekorras pole olnud, siis vaadati ultraheliga kõhu pealt ja öeldi, et paremas munasarjas on tsüst. Öeldi, et tavaliselt need taanduvad ise ja kui kahe kuu pärast pole menstruatsioon ikka alanud, läheks tagasi. Menstruatsioon algas aga kuu aja pärast uuesti ja käis korrapäraselt. Nüüd aga on jälle nädal aega üle läinud. Verd ei tule, aga nö limaeritus on suurem. Rasedus on endiselt välisatud. Kas tsüstiga on see normaalne või peaks siiski uuesti arsti poole pöörduma ja laskma põhjalikuma läbivaatuse teha? Aitäh!

Arst vastas:

Ülle Kadastik

dr Ülle Kadastik

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik, Elite Erakliinik

Tere, Kui on tsüklihäired, siis võivad selle foonil tekkida tsüstid munasarjades, mis kaovad kui menses tuleb. Kui tsüklihäired jätkuvad, peaks täpsustama selle põhjus ja pöörduma naistearsti poole. Dr Kadastik

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

beebipillid ja päevad

Tere

Detsembris stressi, ebatervisliku toitumise jne tõttu jäi menstruatsioon peaaegu,et ära - ehk kestis ainult kaks päeva ja oli pruun veritsus. Jaanuaris kirjutati mulle pillid välja (mercilon). ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Pillega alustades on üheks sagedasemaks kõrvaltoimeks esimese paari kuu jooksul tekkiv ebakorrapärane vähene veritsus või harvem ka pidev määrimine. Sellisel juhul on soovitav pille skeemi ...

Loe edasi

SOS- pillid

Tere
Küsimus selline, et nov kuus võtsin SOS-pillid, järgmine menstruatsioon oli õigeaegselt, kuid väga vererohke ja järgmised kaks menstruatsiooni samuti õigeaegsed, kuid vastupidi vähese verejooksuga!!! ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
muretsemiseks pole põhjust. SOS pillidega võib kaasneda erinevaid menstruaaltsükli häired (ebakorrapärane veritsus, verehulga muutus). Seetõttu ei soovitata SOS pille võtta sagedamini kui 1 ...

Loe edasi

Meningioomi eemaldamine

Tere, mind ootab ees neuroloogiline operatsioon (meningioomi eemaldamine) ning mure on seoses menstruatsiooniga. Olen sünnitanud ühe lapse 2003. aastal. Vahepeal kasutasin hormoonspiraali, mis eemaldati ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija!
Kahjuks olete unustanud kirjutada oma vanuse.
Plaanilisi GÜNEKOLOOGILISI operatsioone reeglina ei teostata menstruatsiooni ajal kõrge endometrioosi kollete leviku võimaluse ...

Loe edasi

ebakorrapärane menstruatsioon.

Tere!

Selline küsimus on, et naisel on ebakorrapärane menstruatsiooni tsükkel.
Iga 2 nädala tagant, mis võib muutuda kuu ajaseks tsükliks.
Nii palju ma tean,et naisel on olnud ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
ebaregulaarsete menstruatsioonide põhjusi on erinevaid. Sagedamini on tsüklihäirete põhjuseks munasarjade töö häire, mis omakorda võib olla tingitud paljudest faktoritest: emotsionaalne pinge ...

Loe edasi

rasedusvastased tabletid

Milline erinevus on Diane35 ja Logestil?(Olen 32.a.,kolme lapse ema.)
Milliseid tablette soovitate,kui spiraal ei sobinud ja menstruatsioon on ebakorrapärane ja vähene?

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Diane 35 on väga efektiivne akne ravim ja lisaks rasestumisvastane preparaat. Diane35 on parim variant nendele naistele, kellel on probleemiks akne, liigne karvakasv ja kellel on diagnoositud ...

Loe edasi

väiksed rinnad

Esiteks vabandan teie jaoks võib olla mõnevõrra lapsiku küsimuse esitamise ees. Olen 18 aastane neiu, 180 sentimeetrit pikk ja kaalun 65 kilo. Olen oma kehalise arengu poolest teistest enda meelest liiga ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Kuna ka m.tsükkel ei ole reguleerunud,võiks tõepoolest loota,et rinnad veel kasvavad.Võiksite paluda oma günekoloogi,määrata äta hormoonide sisaldus vereseerumis ja kui östrogeenseid hormoone on ...

Loe edasi

menstruaaltsükli häired

olen 18 aastane neiu, menstruatsioon algas mul põhimõtteliselt 16 aastaselt (kuu aega varem tegelikult). Olen 180 sentimeetrit pikk ja kaalun 65 kilo. Kuupuhastus on koguaeg olnud hästi ebakorrapärane, ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Naistearsti juurde minge ikka,ütletegi,et kõige lühem vahe on olnud 30 päeva ja kõige pikem vahe 6 kuud.Ja siis veel viimase menstruatsiooni kuupäeva.Siin tuleb ikka määrata Teie vereseerumis hormoonide ...

Loe edasi

hormoonasendusravi

Kui on emaka sõlmed (müoom), mis veel lõikust ei vaja, aga esimesed kliimaksinähud (kuumahood), menstruatsioon ebakorrapärane aga enamvähem normaalse verehulgaga, kas tohib kasutada HAR? (üks arst soovitab ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere,Ly! Oleks vaja määrata Teie vereseerumis hormoonide sisaldus,teha ära mammograafia,kontrollida UHga müoomi suutus ja siis otsustada.

Loe edasi

ebakorrapärane menstruatsioon

Tere!

Olen 17.a. tütre ema.Mure on selles,et tütrel ei ole menstruatsioon korrapärane,jääb hiljaks.Käisime naistearsti juures.Läbivaatusel ei leitud midagi,küll kästi võtta E-vitamiini.Umbes ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Praegu ei ole Teil küll mõtet muretsemiseks.Küllap günekoloog määrab tütrel hormoonide sisalduse ja vastavalt sellele ka tegutseb.Teise astme kilpnäärme suurenemine ei tohiks olla küll probleemiks,miks ...

Loe edasi

steriliseerimine ja tagajärjed

Tere!

Olen 41.a.naine.Aasta tagasi keisrilõike ajal mind steriliseeriti.Kas sellest võivad olla tingitud väga ebakorrapärane menstruatsioon(21-40 päeva) ja tunne,et mul on kõhus mingi võõrkeha?Samuti ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Arvan et need kaebused ei ole põhjustatud munajuhade sterilisatsioonist, pigem põhjused on muud. Kliimaksi diagnoosimiseks tehakse hormoonuuringud kui tekib sellises vanuses.

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi