Hormoonide tasakaalu häire? 08.03.10 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere! Mul on pubekaeast alates probleeme olnud nahaga, et nagu kerge akne mitte just näo piirkonnas, vaid käsivartel ja seljal, inetud komedoonid. Ja kohati ka liigset karvakasvu seal, kus muidu karvu ei ole (rinnad, kõhupiirkond, ka näos). Olen kuulnud ja lugenud, et äkki võib seos olla hormoonidega, et mingi tasakaal sassis või nii. Menstruatsiooniga muidu probleeme ei ole, on regulaarne. Antibeebipille ei ole tarbinud, kas oleks nendest abi või oleks vaja mingeid täiendavaid analüüse?
Aitäh

Arst vastas:

Katrin Seidelberg

dr Katrin Seidelberg

Günekoloog

Qvalitas Arstikeskus AS

Tere,
üheks akne ja hirsutismi (liigne karvakasv) põhjuseks noortel naistel on polütsüstiliste ovaariumide sündroom (PCOS), mis saab alguse puberteedieas. Munasarjades toodetud meessuguhormoonide liig põhjustab menstruaaltsükli häireid, aknet ja hirsutismi. Kuigi tsüklihäired (harvad menstruatsioonid, anovulatsioon) on PCOS puhul kõige sagedasemaks tunnuseks, võib ka ainult akne ja hirsutism munasarjades toodetud meessuguhormoonide liiaga seotud olla.
Tihti on aga akne ja hirsutismi taga hoopiski pärilikkus ja hormoonanalüüsid on korras.
Kui teid pole siiani uuritud, soovitan günekoloogilise ultraheli ja hormoonanalüüsid teha.
Osadel pillidel on meessuguhormoone pärssiv toime ja tänu sellele leevendub akne ja väheneb hirsutism. Positiivne efekt nahal on näha juba 1-2 kuu pärast. Efekt kestab kuni pille võtta, peale pillide võtmise lõpetades tuleb probleem siiski tasapisi tagasi.
dr.Katrin Seemen

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Hormoonide tasakaal ja unetus

Tere,
Olen kuulnud, et hormoonide tasakaalutus võib põhjustada unehäireid. Soovin uurida kas segamini löödud hormoonid võivad põhjustada unehäireid ka minu puhul või on mu seisund tingitud pigem ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 29-aastane

Kirja lugedes on esmane mulje sünnitusjärgsest seisundist, võimalik ka sünnitusjärgsest depressioonist.
Unehäiretega tegelevad ...

Loe edasi

Hormoonid ja akne

Tere,

Olen 24-aastane tütarlaps, kes mures oma aknega ligi 10 aastat. Võtan juba 8 aastat hormoontablette Diane 35, mis kuni raseduse ja lapse sünnini aitasid aknet kontrolli all hoida väga ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Paraku on see tõesti nii,et seni kui võtate Diane-35 on m.tsükkel korras ja ka näonahk tunduvalt parem.Pikaajalisel kasutamisel harjub organism ja tulemused on oodatust kesisemad.Soovitan määrata ...

Loe edasi

rasestumisvastane vahend imetavale naisele

Kas ainuke rasestumisvastane vahend imetavale emale on Micro 30 või on midagi sobilikku veel? Kas uus rasestumisvastane plaaster sobiks?
Lisaks tundub, et seoses lapse sünniga on toimunud suuremad ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Suukaudsetest ravimitest on tõepoolest olemas ainult Micro 30 imetavle emale,muidugi on ka olemas enne suguühet tuppe viidavad tabletid või gloobulid,mida võib imetamise ajal kasutada.Rasestumisvastane ...

Loe edasi

Menstruaaltsükkel

Olen 20-aastane neiu. Kuna mul oli ebakorrapärane menstruaaltsükkel ja aasta tagasi hormonaalne tsüst (kadus ise ära), soovitas arst mul hakata võtma antibeebipilli Diane-35. Tarvitanud 21 tabletti, ei ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Kui 7 päeva jooksul ei ole menstruatsioon alanud, alustage teise originaaliga.Kui ka selle originaali lõppedes menstruatsiooni ei alga ja Te ise ei ole raviskeemis mingeid muutusi teinud, pöörduge naistearsti ...

Loe edasi

liigne karvakasv

olen aru saanud, et liigset karvakasvu võimalik vähendada teatud hormoonide lisamisega. millised võivad olla kõrvalnähud? kuna karvakasv ise on ilmselt seotud hormonaalse häirega, kas võimalik saavutada ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Liigse karvakasvu ravi pole just tänuväärne,sest tulemus ilmneb alles kuid hiljem ja ravimid võivad põhjustada kõrvaltoimeid.Seetõttu tuleb kergeastmelise hirsutismi puhul kaaluda,kas medikamentoosne ravi ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi