tsüklihäire 10.03.08 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere!
Olen 37 a. naine, lapsi pole, rasedusi 3 tk olnud.
Nüüd sooviksin väga last, ei ole elus kasutanud ühtegi rasedusvastast tabletti. Tsükkel on olnud alati korrapärane 25-26 päeva. Aga nüüd oli nii, et eelmised päevad hakkasid 21. veebruaril ja nüüd algasid 8. märtsil. Mida ma peaks arvama? Pole elus sellist asja olnud. Olen käinud ka eelnevalt arsti juures tervisekontrollis, viimati käisin ultrahelis nov. lõpus, siis olid näitajad alljärgnevad: emakas 52,7x41,6x52,5mm, limaskest: 7,7 mm, paremp. munasari: 30,7x21,2mm ja vaskapoolne 40,3x32,6 mm ja ilma folliikuliteta. Arst ütles, et kõik on korras ja normaalne. Aga minu arust on vasak munasari oluliselt suurem. Kuigi mul põletikku ega mingeid tsüste ei leitud. Ehkki mul vasakus alakõhus on natuke valusid ka. Günekoloog ütles, et see on tingitud kõhukinnisusest ja psüühikast. Ja nüüd veel see 10 päeva varem menstruatsiooni algamine teeb mind murelikuks. Mida teha soovitate? Vahekorras olen regulaarselt, kolm kuud ka teadlikult rasestuda soovides.

Arst vastas:

Ülle Kadastik

dr Ülle Kadastik

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik, Elite Erakliinik

Tere. See.et teie munasarjad on pisut erineva suurusega ei tähenda midagi halba. Olenevalt tsüklipäevast need võivadki olla erinevad. Kuna teil oli nüüd tsüklihäire, siis see võis olla ühekordne ja põhjusi väga palju, Kui teil see kordub, siis peaks tegema hormoonuuringud. Soov rasestuda kolm kuud pole küll midagi erilist, kuna füsioloogiiselt ei valmigi iga kuu munarakk, mis oleks võimeline eostuma. Arvestades teie vanust, siis sellest veelgi väiksem võimalus. Õeldakse, et kui 1 aasta jooksul regulaarse suguelu korral pole rasedust tekkinud, siis peaks alustama uuringutega. Teie puhul soovitaks pool aastat proovida ja siis võiks soovitada laparoskoopilist uuringut munajuhade seisundi hindamiseks. Oluline on ka mehe sperma uuring.Dr Kadastik

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Tsüklihäire

Tere!
Olen 45aastane ja päevad on jäänud hiljaks ja süda on pidevalt paha. Päevad pidid algama 5. detsembril. Olin novembris vahekorras ühe korra ja ilma kaitsevahendita, kuid abikaasa tõmbas enne ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
suure tõenäosusega on tegemist tsüklihäirega, kuna kaks rasedustesti on olnud negatiivsed. Selles vanuses võib esineda tsükli kõikumisi sagedamini ja see on seotud muutustega munasarjade töös. ...

Loe edasi

Tsüklihäire

Tere, olen 23aastane, kellel esinenud viimased 5 kuud määrimist nädal aega enne päevi.
Esineb ka kõrvetavat kõhuvalu. On võetud proovid ja need on olnud korras, positiivne oli tupeseene olemasolu. ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Kindlasti peaks kontrollima kilpnäärme hormoone ja ka muid gün hormoone. Kõhuvalud ei tohiks gün sfääriga seotud olla. Selles osas võiks perearsti juurde.dr kadastik

Loe edasi

Tsüstid munasarjas

Tere

Olen 27 aastane ja mul pole siiani regulaarselt käinud päevi. Arst ütles, et munasarjas on tsüstid ja määras mulle rasestumisvastased tabletid, millega läks asi paika. Lõpetasin 2 aastat ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tsüstid teil tekivadki tsüklihäire tõttu. Tsüstide eemaldamine ei muuda midagi, need tulevad uuesti,.Tuleks täpsustada tsüklihäire põhjus. Selleks tehakse hormoonuuringud.KUi teil loodulsliku rohu peale ...

Loe edasi

tsüklihäire

Tere!
Olen 30 aastane naine, kahe lapse ema.Mure on selline, et nädal tagasi lõppesid mul vererohked päevad ja nüüd nädal hiljem hakkasid jälle vererohked päevad, ainult nädal vahet.Arsti juures ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere!
30-aastane naine on noor naine ja üleminekuperioodini on veel maa ja ilm aega. Kui günekoloog midagi erilist ei leidnud, siis võib arvata, et tegemist on tsüklihäirega, mis võib igal naisel ...

Loe edasi

emakakaela haavand

tere,
mure selline.mul kõrvetati hiljuti haavandit.nüüd on nädal läinud menstruatsioon üle. kas see on normaalne või peaksin minema uuesti vastuvõtule.rase ma olla küll ei tohiks.
ette tänades ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Peale emakakaela haavandi koaguleerimist on võimalik tsüklihäire tekkimine, s.t. menstruatsioon võib hilineda.
dr. Seemen

Loe edasi

menstruaaltsükli häired

Kas selline haigus nagu tsüklihäire on olemas? Olen 21 aastane noor naisterahvas, kes varsti tahaks ehk hakata peret suurendama, aga vaevlen juba pikemat aega tsüklihäirete all ning olen kuulnud, et selliste ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! M.tsükli häired on kahjuks küll üsna sage diagnoos ka minu patsientidel.Et täpset põhjust teada saada,oleks vajalik Teil määrata munasarjade hormoonide sisaldus vereseerumis ,vajadusel m.tsükkel ...

Loe edasi

menstruatsioon



miks jäävad päevad meeletult hiljaks ja täitsa vahele?kuigi rase ei ole............................ millest on see tingitud,kuigi varem käisid väga korralikult'?

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Menstruatsioonitsükli häirete põhjused on sageli hormonaalset laadi, mõju võib avaldada ka näiteks kehakaalu muutus, stress-situatsioonid jne.
Tsüklihäireid on võimalik ravida. Soovitan ikkagi ...

Loe edasi

verejooks

Tere!
Minul mure järgmine:
olen 42 a naine,eelmisel kuul jäi mul menstruatsioon ära aga sel kuul ei taha enam lõppeda.Kestab juba terve nädal. Mis see võiks olla? Aitäh vastuse eest!

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Tegemist võib olla tsüklihäire-tüüpi veritsusega. Kuna ebaregulaarse veritsuse põhjusi on erinevaid, on ikkagi vajalik naistearsti konsultatsioon.
dr. Seemen

Loe edasi

Tsüklihäire ravi ja rasestumine

Lgp. Dr. Väli! Käisin tsüklihäire pärast arsti juures,samuti ei ole õnnestunud aasta jooksul rasedaks jääda. Üks laps 5a.Veenivere proov näitas,et ovulatsioon toimub normaalsest tunduvalt hiljem. Ultrahelis ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! ESTROFEM on hormoonpreparaat ,mis sisaldab inimöstrogeeniga identset östradiooli.Valdavalt kasutatakse seda östrogeenpuudulikkuse raviks menopausis naistel,aga kui Teie arst seda soovitas,siis ...

Loe edasi

On see rohust?

Hakkasin kasutama agnucastoni. Nüüd pidevalt kergelt määrib. On see sellest rohust? Kas peaksin neist tablettidest loobuma? Mul on ka spiraal. Tänan!

Vastas dr Aire Sekavin

Kui määriv eritus ilmus peale Agnucastoni kasutamist, on võimalik ,et määrimine on põhjustatud sellest ravimist. Samas võib määrimine olla põhjustatud ka emakasisese vahendi nihkumisest või põletikust. ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi