Emakakaela düsplaasia 19.01.07 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere! Olen 43a.naine, abielus 20aastat, kahe poja ema. Aasta alguses pöördusin arsti poole kuna jõulude ajal alanud päevad ei tahtnud lõppeda. Arst avastas emakakaelal polüübi ja võttis kohe spiraali välja ning naksas oletatava polüübi uuringuteks ära. Spiraal oli Mirena ja sees oli olnud natuke üle kahe aasta. See oli juba teine Mirena ja tegelikult oli mul väga kahju, et pidin nüüd sellest loobuma, sest minu vererohked päevad olid sellega väga kerged piisas ainult pesukaitsest. Millegipärast suvel hakkas menses vimpkasid sisse viskama, tuli vahel imelikul ajal verd, tundsin et kõht hakkab pakitama ja siis umbes kolm-neli tundi veritses (seda ei saa öelda, et lausa jooksnud oleks) ning edasi määris pruunikat nagu tavaliselt iga kuu Mirenaga. Enda arsti juures käisin mais nagu ikka iga aastasele kontrolli, võeti ka pap analüüs, mis oli korras. Edasi käisin veritsusega augusti lõpus, ultraheli näitas munasarjas tsüsti, mille üle ma ei imestanud ka, sest esimese Mirenaga neid vahel ka tekkis. Järgmine visiit oli nov.algul, kuna arst tahtis veelkord peale tsüklit kohe munasarju vaadata. Kõik oli hästi, tulin koju ja hakkas jälle punast verd tulema. Helistasin hommikul arstile, ta ei osanud midagi arvata, ütles et kui hakkavad korduma tuleb spiraal välja võtta või loobuda sellest organist. Aasta alguses minu arsti ei olnud ning läksin teise arsti juurde, kes siis polüübi avastaski. Histoloogilise uuringu vastus on, et hüperplastiline, mikropapillaarne limaskest, lameepiteelis düsplaasia 2. muutused. Praegu ei tehta mitte midagi, kahe kuu pärast lähen tagasi. Rohkem mingeid uuringuid ei tehtud, isegi mitte ultraheli. Siiski veeniveri võeti, aga unustasin ise ehmatusega küsida ja arst ei lausunud selle tulemustest midagi.Küsimuse peale kas ta võttis selle sealt kõik ära, vastas arst jaatavalt. Tegelikult sellest rohkem juttu polnudki, et kas ikka oli polüüp. Olen lugenud, et mõõduka düsplaasiaga võetakse juba midagi ette, aga võib-olla on iga arsti taktika erinev. Millegipärast määrib, vahel rohkem, vahel vähem, vahel üldse mitte.Arst ütles et see on Mirena tagajärjel, peale päevi lubas siis ultraheli teha.Ma ei saa aru, kuidas nii lühikese aja jooksul on võimalik juba teise astme düsplaasia tekkida. Olen terve elu tervislike eluviisidega olnud, ei tarvita alkoholi, pole kunagi suitsetanud, elus ainult üks mees olnud, mitte ühtegi aborti. Vabandan pika kirja pärast, kuid tahaksin ka kellegi teise arvamust kuulda, kuna ei ela Tallinnas, siis mul kohapeal arstide valikuid eriti ei ole. Tallinna tulla väga suur probleem pole, kui peate seda tõesti vajalikuks. Öeldi küll,et muretseda pole vaja, aga no ei ole süda päris rahul. Suurimad tänud ja kõike head !

Arst vastas:

Galina Litter

dr Galina Litter

Günekoloog

Evita Grupp OÜ Naistearstid Pirita Perearstikeskuses VASTUSED NII KIIRESTI KUI VÕIMALIK, KUID MITTE HILJEM KUI 3 ÖÖPÄEVA

Lugupeetud Küsija!
Loen Teie kirjast, et vastus oli:
Histoloogilise uuringu vastus on, et hüperplastiline, mikropapillaarne limaskest, lameepiteelis düsplaasia 2. muutused.
Kas ma saan õigesti aru, et see on eemaldatud polüübi histoloogiline vastus?
Kui see on nii ja muid kaebusi ei ole ning uuringud on korras, siis on vajalik teha emaka kaela kolposkoopiline uuring ja emaka kaela konisatsioon.
Muutuste täpsustamiseks emaka kaelal on võimalik ka HPV test, mis aga läks nüüd ülikalliks 353.- ja mitte alati ja kõikjal ei saa seda teha. Küll aga võib ise pöörduda Tallinnas Quattromed laborisse ja paluda omal soovil teostada see nn. "onkoviiruste" uuring.
Rasedusest hoidumiseks on naistele üle 35-aasta Eestis lubatud sterilisatsioon, mis on kiire ja lihtne ning üha enam kasutatav meetod.
Kui soovite teisest nõustamist, oleks vajalik uuringu vastuse koopia.
Vererohkete menstruatsioonide põhjus tuleb täpsustada.
G.Litter
www.naistearst.ee

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Pillid ja päevad

Tere!
Selline asi, et olen kasutanud beebipille Lindynette 20 veebruarikuust saadik. Võtsin viimase pilli 21.05 ja nüüd on nädal pausi ja peaks hakkama menstruatsioon, kuid pole tänaseks hakanud.

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 23-aastane

Kirjutage üles 7-pillivaba päeva, mis järgnesid viimasele pillilehele. Olukorra nimetus on postpill-amenorröa (dr Maie Väli), ...

Loe edasi

Pillide lõpetamise kõrvalmõjud

Tere! Küsimus selline, et lõpetasin eelmisel kuul pillide võtmise, kuna tundsin et need ei tee mu organismile head. Pille võtsin kuskil poolteist aastat. Peale lõpetamist algasid kohe päevad, kuid see ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Pillide võtmise ajal on munasarjade töö pidurdatud, tsüklid on anovulatoorsed. Kui pillide võtmine lõpetada, taastuvad ovulatsioonid. Sageli on esimese tsükli ovulatsiooni periood valulik ...

Loe edasi

Menstruatsioon

Tere!
Minu nimi on ... ja olen 14. Mul ei ole viimased 3 kuud olnud menstruatsiooni. Need on mul kestnud regulaarselt aasta aega ja pole olnud probleeme. Mul ei esine valusid ega muud säärast. Mul ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Olete tubli, et küsite nõu. Kui olete olnud vahekorras või suhelnud meespartneriga lähedaselt, siis tehke hommikusest uriinist rasedustest vastavalt õpetusele, mille saab ...

Loe edasi

Kahe tableti võtmine

Võtan bromokriptiini prolaktiini taseme langetamiseks kuid lisaks sellele võtan ka beebipille. Kas mõlema ravimi võtmine ei vähenda teise ravimi toimet ega riku ravisüsteemi?
Teiseks küsimuseks ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Bromocriptini võib kasutada koos pillidega. Ravi ajal on soovitav jälgida vererõhku. Kui Bromocriptin ravi ajal tekib vererõhu kõrgenemine, peab ravi lõpetama. Pillide (21+7) tabletivabal nädala ...

Loe edasi

Konisatsiooni ja valud emakas

Tere!
Loodan,et väga segaselt ei kirjuta...6 kuud tagasi tehti konisatsioon ja diagnoosiks jäi raske emakakaela düsplaasia. Samuti lasin nüüd teha vaktsiini gardasil. Kuida nüüd olen hakanud tundma ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Kaebused on iseloomulikud kuse- ja suguteede põletikule. Ka tupeseen põhjustab põletavat tunnet ja rohkenenud voolust. Sellisel juhul on vajalik teha analüüsid : testid emakakaelast ja soovitavalt ...

Loe edasi

Koposkoopia ja PAP test poole aasta pärast

Destembris 2016 oli tehtud kolposkoopia mille tulemuseks oli: Kolposkoopiale suunamise näidustus: LSIL Kolposkoopia: Diagnostiline ektoopia mõõdukas atüüpiline transformatsioon kl 2-3 suunas väike peenpunktiline ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, Leid on kadunud, seega düsplaasiat uue analüüsi järgi ei ole, siiski igaksjuhuks uus tsütoloogia veelkord 6 kuu pärast. Düsplaasiad reeglina kaovadki, seega teatud muutusi jälgitakse.
DRKadastik

Loe edasi

menses

Tere

Mul on mure selline ,et viimased päevad olid mul 6 aprill. Nüüd mai kuus oleks pidanud algama päevad 4 mai . Tegin peale 4 mai-d kolm testi mis olid negatiivsed. Nüüd täna hakkas määrima ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! See on üsna tavaline probleem,et peale pillide lõpetamist jääb menstruatsioon umbes pooleks aastaks ebaregulaarseks. Kõige parem on lihtsalt oodata,et m.tsükkel ise reguleerub .Pregnacare on kompleksne ...

Loe edasi

lõputu mure

Põen pea kaks aastat pidevalt uroinfektsioone, tehtud korduvalt uriini külve, milles kasvnud vaheldumisi kolibakter ja enterokokk. Saanud iga kuu 1-3 antibiootikumi, millest osad enam ei mõju ja mõni leevendab ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 59-aastane

On selge, et tegemist on üleminekuea östrogeendefitsiitse urogenitaalatroofiaga ehk lihtsamalt eesti keeles tupekuivusega ja ...

Loe edasi

Üleminekuiga või tõsine probleem?

Tere!
Sain just 52. Pöördusin 6. jaanuaril oma naistearsti poole murega, et päevad on väga ebaregulaarsed, kord nädalase vahega, kord veelgi vähem. Läbivaatusel arst midagi ei leidnud, saatis ultrahelisse. ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Tegemist on üleminekueaga, kus naissuguhormoonide toime languse tõttu tekivad sageli menstruaaltsükli häired ja seetõttu vahel ka verejooksud.
Kaasajal püütakse vältida ...

Loe edasi

Emakakaelapolüübi eemaldamine ja tüsistused

Tere!
5.04 oli hüsteroskoopia ja polüpektoomia (eemaldati ca 2 cm polüüp emakakaelast) - seda tsükli 17. päeval. Teostati ilma narkoosita (arst soovitas võtta vaid ibuprofeni + paracetamol), oli ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere!Nagu kirjast selgub,tehti Teile hüsteroskoopia ja protseduuri ajal diagnoositi ka emakakaela polüüp 0,5 x2 cm .Iseenesest ei ole tegemist suure polüübiga,aga ilmselt asetses laial alusel,mistõttu ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi