tsüklihäire 02.08.03 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere,

Olen 20-aastane tütarlaps. Aastaid 4-5 tagasi hakkasin nii akne kui ka raseduse vältimiseks kasutama rasedusvastaseid tablette diane35. 4 kuud tagasi soovitati mul noortekabinetis vahetada jeanine vastu. Tegin seda. Pärast kahekuulist vötmist, pidin minust mitte olenevatel pöhjustel pausi tegema. Otsustasin, et järgmiste päevade ajal hakkan uuesti vötma...aga mida pole alanud, on päevad..oleks pidanud algama umbes 2 nädalat tagasi. Täna wc-s käies, ja paberiga tuppe üle tömmates, oli too pisut verine, ka wc potti oli tilk kukkunud, küll aga polnud püksid määrdunud. Eeldasin, et nüüd hakkavad päevad, panin sideme ja vötsin esimese jeanine tableti. 6 tunni möödudes, polnud side määrdunud ning ka paberil oli veidi vähem juba verd. mida ma tableti söömisega peale hakkan, kui ikkagi päevad ei hakanud...et homme siis ei vöta enam ve..ja millest on tingitud päevadehilinemine..päevad pole mul muidu kunagi korrapärased olnud,vaid siis on köik korras,kui söön tablette.

Peale selle oli mul u 3 päeva tagasi köht nii kinni,et wc käik töi pisara silma ja seepärast oli ka järsku pissida valus..köhu kinnisus läks üle, aga pissida on ikka valus..
mis teile tundub, mis vöiks olla päevadepuudumise ja pissimise valulikkuse pöhjuseks...

Tänades ja tervitades, murelik tydruk

Arst vastas:

Katrin Seidelberg

dr Katrin Seidelberg

Günekoloog

Qvalitas Arstikeskus AS

Tere!
Kõigepealt tuleb teha rasedustest. Kui see on negatiivne või kui rasestumise võimalus on täiesti välja lülitatud, tuleb jätkata pillide võtmist. Sellisel juhul on ilmselt tegemist tsüklihäirega ja tsükkel reguleerub taas pillide võtmise jooksul.
Valuliku urineerimise põhjus on ilmselt põiepõletik. Uriini analüüsi andmiseks ja vajalikuks raviks pöördu perearsti poole.
dr. Seemen

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Tsüklihäire

Tere!
Olen 45aastane ja päevad on jäänud hiljaks ja süda on pidevalt paha. Päevad pidid algama 5. detsembril. Olin novembris vahekorras ühe korra ja ilma kaitsevahendita, kuid abikaasa tõmbas enne ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere,
suure tõenäosusega on tegemist tsüklihäirega, kuna kaks rasedustesti on olnud negatiivsed. Selles vanuses võib esineda tsükli kõikumisi sagedamini ja see on seotud muutustega munasarjade töös. ...

Loe edasi

Tsüklihäire

Tere, olen 23aastane, kellel esinenud viimased 5 kuud määrimist nädal aega enne päevi.
Esineb ka kõrvetavat kõhuvalu. On võetud proovid ja need on olnud korras, positiivne oli tupeseene olemasolu. ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere. Kindlasti peaks kontrollima kilpnäärme hormoone ja ka muid gün hormoone. Kõhuvalud ei tohiks gün sfääriga seotud olla. Selles osas võiks perearsti juurde.dr kadastik

Loe edasi

tsüklihäire

Tere!
Olen 30 aastane naine, kahe lapse ema.Mure on selline, et nädal tagasi lõppesid mul vererohked päevad ja nüüd nädal hiljem hakkasid jälle vererohked päevad, ainult nädal vahet.Arsti juures ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere!
30-aastane naine on noor naine ja üleminekuperioodini on veel maa ja ilm aega. Kui günekoloog midagi erilist ei leidnud, siis võib arvata, et tegemist on tsüklihäirega, mis võib igal naisel ...

Loe edasi

emakakaela haavand

tere,
mure selline.mul kõrvetati hiljuti haavandit.nüüd on nädal läinud menstruatsioon üle. kas see on normaalne või peaksin minema uuesti vastuvõtule.rase ma olla küll ei tohiks.
ette tänades ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Peale emakakaela haavandi koaguleerimist on võimalik tsüklihäire tekkimine, s.t. menstruatsioon võib hilineda.
dr. Seemen

Loe edasi

menstruaaltsükli häired

Kas selline haigus nagu tsüklihäire on olemas? Olen 21 aastane noor naisterahvas, kes varsti tahaks ehk hakata peret suurendama, aga vaevlen juba pikemat aega tsüklihäirete all ning olen kuulnud, et selliste ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! M.tsükli häired on kahjuks küll üsna sage diagnoos ka minu patsientidel.Et täpset põhjust teada saada,oleks vajalik Teil määrata munasarjade hormoonide sisaldus vereseerumis ,vajadusel m.tsükkel ...

Loe edasi

menstruatsioon



miks jäävad päevad meeletult hiljaks ja täitsa vahele?kuigi rase ei ole............................ millest on see tingitud,kuigi varem käisid väga korralikult'?

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Menstruatsioonitsükli häirete põhjused on sageli hormonaalset laadi, mõju võib avaldada ka näiteks kehakaalu muutus, stress-situatsioonid jne.
Tsüklihäireid on võimalik ravida. Soovitan ikkagi ...

Loe edasi

verejooks

Tere!
Minul mure järgmine:
olen 42 a naine,eelmisel kuul jäi mul menstruatsioon ära aga sel kuul ei taha enam lõppeda.Kestab juba terve nädal. Mis see võiks olla? Aitäh vastuse eest!

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere! Tegemist võib olla tsüklihäire-tüüpi veritsusega. Kuna ebaregulaarse veritsuse põhjusi on erinevaid, on ikkagi vajalik naistearsti konsultatsioon.
dr. Seemen

Loe edasi

Tsüklihäire ravi ja rasestumine

Lgp. Dr. Väli! Käisin tsüklihäire pärast arsti juures,samuti ei ole õnnestunud aasta jooksul rasedaks jääda. Üks laps 5a.Veenivere proov näitas,et ovulatsioon toimub normaalsest tunduvalt hiljem. Ultrahelis ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! ESTROFEM on hormoonpreparaat ,mis sisaldab inimöstrogeeniga identset östradiooli.Valdavalt kasutatakse seda östrogeenpuudulikkuse raviks menopausis naistel,aga kui Teie arst seda soovitas,siis ...

Loe edasi

On see rohust?

Hakkasin kasutama agnucastoni. Nüüd pidevalt kergelt määrib. On see sellest rohust? Kas peaksin neist tablettidest loobuma? Mul on ka spiraal. Tänan!

Vastas dr Aire Sekavin

Kui määriv eritus ilmus peale Agnucastoni kasutamist, on võimalik ,et määrimine on põhjustatud sellest ravimist. Samas võib määrimine olla põhjustatud ka emakasisese vahendi nihkumisest või põletikust. ...

Loe edasi

Tsüklihäired

Tere,

olen 25-aastane naine, kel mure tsükliga. Tsüklihäired on mureks olnud varemgi, kuid alates detsembrist jäävad päevad hiljaks. Jaanuaris natuke üle kahe vädala, päeval, mil pidid algama ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tsüklihäire üheks põhjuseks võib olla stress ja suur töökoormus. Samas arvaksin, et teil on probleem pikemajalisem. seega soovitaksin teha verest hormoonuuringud , et täpsustada tsüklihäire põhjus. ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi