Järsku tekkiv nõrkus 22.02.17 / Endokrinoloogia

Külastaja küsib:

Tere,

kas võib olla, et mul on probleeme veresuhkruga, ehk et ta on liiga madal vahel ?

Mitu korda nädalas ja vahel isegi mitu korda päevas tekib mul järsku tugev nõrkus, et pean kohe istuma ja hakkab paha. Selline nõrkus, et kehas nagu tekib sisemine värin,ka käed värisevad ja väga väga nõrk on olla.
See leevendub, kui ma söön miskit, ükskõik mida, aga põhiliselt kui magusat söön. Siis läheb üle. Pean koguaeg midagi kaasas kandma,

Kusjuures on olukordi, kus olen näiteks 2h tagasi söönud ja siis 2h pärast tekib ?

Kas peaksin laskma arstil veresuhkrut kontrollida ja rääkima talle sellest ?

Arst vastas:

Anu Ambos

dr Anu Ambos

Endokrinoloog

SA PERH Mustamäe korpus

Tere!
See, et nõrkushoogude põhjuseks on veresuhkru langus, on üsna vähetõenäoline. Sel juhul peaks nõrkus Teid ründama eelkõige öösel ja varahommikul - peale kõige pikemat söögivahet. Igaks juhuks võiks siiski perearstile oma mure ära rääkida ja mõne nõrkushoo puhul enne sööma asumist ka veresuhkrut mõõta (perearst annab võimalusel Teile ajutiseks kasutamiseks glükomeetri). Perearst teeb Teile tõenäoliselt ka mõned lisauuringud, et nõrkushoogude põhjused selgeks saaksid.
Tervitades,
dr. Anu Ambos.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Endokrinoloogia

Nõrkus, madal vererõhk - kas kilpnäärme probleem?

Kas võib olla tegu kilpnäärme probleemidega?
Umbes kaks nädalat tagasi jäin haigeks, kondid valutasid ja kõhus oli imelik tunne, palavik 38-39 ja nii umbes 2 päeva (ei olnud ei köha ega nohu). Kolmandal ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Kilpnäärmeprobleem kõrge palaviku , iivelduse ja kõhulahtisuse põhjustajana on väga vähetõenäoline. Kilpnäärme ületalitlus, mis sarnaseid vaevusi võiks põhjustada, ei alga kunagi nii järsku ...

Loe edasi

ASO peaaegu 1300

Tere, millest võib olla tingitud nii kõrge ASO näitaja (1265)? Enne mandlilõikust oli 600 ringis ja need lõigati juba 3 aastat tagasi. Perearst saatis nüüd nina-kurguarstile, seal võeti ninast ja kurgust ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Teie küsimus on esitatud valel aadressil. ASO-tiitri tõus ei viita ühelegi endokriinhaigusele. Soovitan pöörduda nina-kurgu-kõrvaarsti või reumatoloogi poole.
Tervitades,
...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: