Madal testosteroon ja kõrge östradiool 13.02.08 / Endokrinoloogia

Külastaja küsib:

Olen mees, 19a.
vereanalüüsi tulemused:
testosteroon: 10,5nmol/l
östradiool: 144pmol/l

Raviks 2,5 kuu jooksul: 1tbl Vasonit päevas + 150mg C ja E vitamiini 3 korda päevas.
Kui ravi aitabki ja tasemed normaliseeruvad, kas on lootust, et need tasemed ka nii jäävad? Või on mul midagi tõsiselt viga? Millest võivad sellised hormoontasakaalu muutused üldse tulla, võttes arvesse, et testosteroon võiks olla 2 või enam korda kõrgem ja östradiool sama palju kordi madalam.

Aitäh.

Arst vastas:

Anu Ambos

dr Anu Ambos

Endokrinoloog

SA PERH Mustamäe korpus

Tere!
Kahjuks ei taba ma probleemi olemust. Nii Teie testosterooni kui östradiooli väärtused on täiskasvanud mehe jaoks normi piires. Vitamiinid ja verevarustust parandav Vasonit ei tee Teile kahju, kuid suguhormoonide tasemele need vaevalt mõju avaldavad.
Testosterooni eritumine toimub pulssidena, mille amplituud on kõige kõrgem varastel hommikutundidel. Ühekordse vereprooviga võime sattuda nii pulsi maksimumi kui pulssidevahelise miinimumi peale. Seetõttu on ka testosterooni normväärtuse piirid üsna laiad ja analüüsi korrates võite saada tulemuse normi ülemise piiri lähistele.
Tervitades,
dr. Anu Ambos.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Endokrinoloogia

Testosteroon, SHBG,

Mul on mure seoses hormoonidega:
Esmalt analüüsitulemused: (27.01.16)
Testo 10,4 nmol/l
SHBG 59,2 nmol/l
Prolaktiin 217 mIU/l
FSH 2,4 IU/l
LH 2,23 IU/l

Selline ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Tegelikult on analüüsid korras. Testosterooni sekretsioon on pulseeriva iseloomuga, maksimumis varahommikuti. Seega ei pruugi ühemomentne analüüs sattuda ei kõige kõrgema ega kõige madalama ...

Loe edasi

Prolaktiin seerumis kõrge

Tere,

minu arst (günekoloog) ütles vereanalüüside tulemuste kohta, et kilpnäärme talitus võiks olla aktiivsem, muidu midagi märkimisväärset pole. Kodus siiski vaatasin, et mõned näitajad ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Prolaktiini tõus on minimaalne ja kliiniline tähendus sellel puudub. Tsüklihäireid nii väike tõus ei põhjusta ja ravi ei vaja. Teised suguhormoonid on sõltuvad menstruaaltsükli faasist. Kuna ...

Loe edasi

Hormoonid

Viimasel ajal rinna piirkonnas pistab ja süda ka vahepeal. Mõni kord on olnud nagu raskem hingata. Kunagi olin ülekaalus ka päris palju, siis käisin hormooni arsti juures ka. Näidud olid mul:
ALAT ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Soovitan pöörduda uuringud määranud arsti poole ja lasta nende tähendus endale lahti seletada. Mingeid saatuslikke kõrvalekaldeid ma tehtud analüüsides ei näe ja Teie vaevustele tulemused ka ...

Loe edasi

Kõrge testosteroon naisel

Tere! Vaevasid menstruaaltsüklihäired ,mille tõttu günekoloog tegi kilpnäärme ning testosterooni testid. Kilpnääre oli korras, testosteroon kõrge ning saatis endokrinoloogi juurde. Minu küsimus seisneb ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Põhimõtteliselt toodavad naise organismis meessuguhormoone (s.h. testosterooni) nii munasarjad kui neerupealised. Kui testosterooni tase on kõrge, tuleb esmalt selgitada, kus on ülemäärase ...

Loe edasi

Aromatase Excess Syndrome meestel

Tere,

kas Eestis on sellise haigusseisundiga üldse kogemusi? Olen mees, 19a. Aromatase Excess Syndrome - kehas on liiga aktiivne aromataasi ensüüm, mis muundab testosterooni östrogeeniks. ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Aromatase Excess Syndome on pärilikult determineeritud ensüümdefekt ja Eestis esineb seda väga harva. Seega on ka meie endokrinoloogidel ja androloogidel sellega vähe kogemust.
Arvan, ...

Loe edasi

Hormoonid

Tere,lp.doktor.Olen 22 aastane naisterahvas ja olen väga mures oma tervise pärast. Puberteedist siiamaani mul on akne ja liigne karvakasv kehal(rindade ümber, ülahuulel jne).Nende põhjuste selgitamiseks ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
2 päeva enne menstruatsiooni algust on tegemist tsükli II (luteaal-) faasiga ja Teie suguhormoonid vastavad selle faasi normidele (progesteroon on piisavalt kõrge s.t. ovulatsioon on toimunud). ...

Loe edasi

hormoonid

ega ei tea kas üldse põõrdun õige arsti poole aga kuskilt peab midagi selgeks saama,nimelt 2 aastat tagasi oli põlve opp narkoosi all
2 kuud hilje hakkasid juuksed välja langema
nüüdseks ...

Anu Ambos

Vastas dr Anu Ambos

Tere!
Teie puhul on raske ilma Teid nägemata ja uuringuid tegemata vastust anda. Kas probleemiks on liigne karvakasv või hoopis karvade väljalangus? Kui viimane, kas langevad välja üksnes juuksed ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: