vaktsineerimine 07.09.15 / Vaktsineerimine

Külastaja küsib:

Tere!Olen mures oma viie kuuse tütre vaktsineerimise ja kõrvaltoimega..Nimelt on ta vaktsineeritud osaliselt.Saadud on sünnitusmajas tehtavad süstid,esimesel elukuul B-hepatiidi vastane-millele järgnes hüsteeriline nutt juba arsti juures ja kestis mitu tundi,ka järgnevad päevad oli ta väga rahutu.Teisel kuul rota esimene vaktsiin-samuti rahutus aga ei seosta seda just vaktsineerimisega sest sellises vanuses esineb ka gaasivalusid.Kolmandal kuul lasin teha ainult rota,viisiku lükkasin edasi kuna leian et see on liiga suur koormus nii väikesele inimesele.Loomulikult minu otsus perearstile ei meeldinud ,lisas veel sapise kommentaari et kui laps hakkab roomama võib põrandalt pinnu näppu saada millest võib tekkida teetanus ja nagu teada on teetanus surmaga lõppev haigus.Peale teist rota vaktsiini nuttis laps mitu päeva hüsteeriliselt,kitkus peast juukseid,pildus end silda , magas rahutult ja ei keeranud enam küljele.Kerge närvilisus kestis mitu nädalat.Rohkem ma ei ole lasknud teda vaktsineerida.Ei tea kohe mida edasi teha,lükkaks vaktsineerimist edasi aga kui pikaks ajaks?Suuremad lapsed käivad koolis ja võivad sealt igasuguseid viiruseid koju tuua.Ehk oskate nõu anda.
Murelik ema

Arst vastas:

Karmen Joller

dr Karmen Joller

Perearst

Kivimäe Perearstikeskus

Tere!

Tegu võib tõepoolest olla vaktsineerimise kõrvaltoimetega. Kõikide teie mainitud vaktsiinide puhul on ärrituvus mainitud sageda või väga sageda kõrvaltoimena, st sellist kõrvaltoimet võib esineda ühel lapsel 100-st (sage) või ühel lapsel 10-st (väga sage). Sellised kõrvaltoimed on ohutud ja mööduvad tavaliselt iseenesest 48 tunni, hiljemalt 72 tunni jooksul (teie poolt mainitud paar päeva).
Lapsevanematele mõjub lapse seletamatu ärrituvus paanikat tekitavalt - on tunne, et lapsel on midagi tõsist viga, aga ei saa aru, mis täpselt.
Vaktsineerimise järgselt tekib organismis immuunreaktsioon - aktiveeruvad interferoonid, mis algatavad antikehade tekkimise protsessi. Täpselt samasugune reaktsioon tekib organismis ka siis, kui organismi siseneb mõni pahatahtlik viirus, kelle eest organism end kaitsta tahab (nt gripiviirus). Interferoonide vallandumisega kaasneb pikk biokeemiliste reaktsioonide jada - aga inimestel tekib väga halb enesetunne: lihase- ja liigesevalu, peavalu, silmade valgustundlikkus, suur jõuetus ja väsimus, mõnikord ka palavik.
Kui selline reaktsioon tekib vaktsineerimise järel, on see mingis mõttes isegi hea - me näeme, et vaktsiin toimib ja moodustuvad antikehad (samas ei tähenda selle reaktsiooni puudumine tingimata seda, et immuunsust ei teki). Vahel võivad sarnast enesetunnet põhjustada ka vaktsiinis leiduvad abiained, kuid vaktsiinid, millel seda väga sageli esineb, on praeguseks Eesti vaktsineerimiskavast kõrvaldatud ja asendatud vaktsiinidega, millel kõrvaltoimeid on võimalikult vähe.
Kui beebil on vaktsineerimise järel üldine halb enesetunne, lihase- ja liigesevalu, peavalu jms, ei oska ta seda muul moel väljendada kui rahutuse ja nutuga. Sellisel juhul tuleb beebile lihtsalt toeks olla ja teda lohutada. Edaspidiste vaktsineerimiste puhul tuleb vaktsineerimine planeerida nii, et vaktsineerimise järgselt oleks beebil paar päeva võimalik rahulikult kodus olla koos ema või isa või muu väga lähedase inimesega.
Mis puutub vaktsineerimise edasilükkamisega, siis seda ei tasu teha, kui selleks puudub arsti soovitus. Vaktsineerimiskalendri on koostanud oma ala tippspetsialistid, kes seejuures arvestavad kõiki maailmas tehtud uuringuid ja loomulikult ka seda, kui võimekas on lapse organism mingis vanuses. Lisaks püütakse vaktsineerimisega hoida meie lapsed võimalikult tervetena - vaktsineeritakse just seetõttu, et beebi immuunsus on võrreldes täiskasvanuga alles nõrk. See, mis toimub organismis vaktsineerimise järgselt, on väga leebe võrreldes haiguse endaga - vaktsineeritakse ikka nende haiguste vastu, mille järel võivad tekkida rasked tüsistused või isegi surm. Näiteks on euroopas jälle levimas lastehalvatus, mille vastu tehakse vaktsiinid 3-, 4,5- ja 6-kuuselt. Täiskasvanud kannavad sageli endale teadmata edasi läkaköha tekitajat, samuti võib suurematelt (vaktsineerimata) lastelt saada meningiiti tekitava hemofiiluse. Jne jne. Seetõttu on ülimalt oluline oma laps kiiresti viisikvaktsiiniga vaktsineerida.
Ja kuna teie lapse immuunsüsteem on senistele vaktsiinidele reageerinud väga aktiivselt, võite kindel olla, et tema organism on juba piisavalt tugev.
Ja ärge muretsege, kui ta edaspidi (nt lasteaeda minnes) viiustele sageli köha-nohuga reageerib (st sageli haige on), võiks öelda, et ka see on immuunsüsteemi jaoks õppimisprotsess. Haigestumise ajal tuleb lapsele anda piisavalt puhkust ja teda ja tema organismi piisavalt toetada.

Jõudu ja armastust!
Karmen Joller

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Vaktsineerimine

teistmoodi nohu

Tere,
Mul on nüüd tänaseks (19.03) kestnud nohu seitse päeva. Algul oli tavaline nohu, ent viimased 4-5 päeva on lima tulnud ainult paremast ninasõõrmest. Vasakpoolne on nagu terve, ent parempoolsest ...

Karmen Joller

Vastas dr Karmen Joller

Tere!

Teie kirjelduse järgi võib tõesti olla tegu hambajuurepõletikuga, mis on tekitanud põskkoopapõletiku. Kindlasti pöörduge hammaste kontrolliks ka hambaarsti poole.
Põskkoopapõletiku ...

Loe edasi

PAPILLOOMID sünni9märgid ja näsad kehal

Tere.
Mida arvate sellisest nahamoodustisest ja selle eemaldamisest.
mida arvate sellest ravimist? (link)
http://bestsales.papillor.com/

Karmen Joller

Vastas dr Karmen Joller

Tere!

Papilloomviiruse poolt tekitatavad healoomulised nahanäsad võib eemaldada küll, selleks tuleks pöörduda nahaarsti poole, neid eemaldatakse ka osades perearstikeskustes. Enne eemaldamist ...

Loe edasi

Lapsel probleem likumisega Koksaki viiruse tõttu

Lapsel diagnoositud Koksaki. Haigus algas 29 jaanuar ja kestab siiani. Kõik see aeg ilma palavikuta. Kaks korda haiguse jooksul probleem liikumustega - algul veebruari alguses oli valus käed tõsta ja liigutada, ...

Eda Tamm

Vastas dr Eda Tamm

Lugupeetud lapsevanem!

Teie kirjelduse järgi on lapse põhikaebusteks liigeste valulikkus, mis tekkis infektsiooni järgselt?, mistõttu laps on saanud raviks ibuprofeni, mis on ka aidanud. ...

Loe edasi

3 nädalat kestnud köha

Tere! Köha on kestnud 3 nädalat. Köhahood on pikemad ja lühemad. Tihti lööb köhimise ajal valu rindu ja ka pähe. Algul kuulsin ka hingates vilinat, nüüd on see kadunud. Palavikku ei ole olnud. Nohu samuti ...

Karmen Joller

Vastas dr Karmen Joller

Tere!

Teie kirjast ei selgu, kas oi ka palavikku, lihasevalu jm üldsümptomeid. Kui köha sel kujul, nagu teie kirjutate, kestab muutumatuna üle 3 nädala, peaksite kindlasti oma perearsti poole ...

Loe edasi

Vaktsineerimine

Tere !
Minu 4.5 kuusel avastati 26.02 noroviirus.Saime suht kiiresti sellest lahti, esmaspàeval oli oksendamine 3x, haiglas saime tilka, kuna laps polnud sòònud pool pàeva. Òhtuks saime koju. Kòht ...

Karmen Joller

Vastas dr Karmen Joller

Tere!

Kui laps tunneb end hästi, palavikku ei ole ja söögiisu on hea, siis ei ole vaja vaktsineerimist edasi lükata. Enne vaktsineerimist vaatab arst lapse üle ja annab oma hinnangu.
Vaktsineerimise ...

Loe edasi

Lapsel ebaselge palavik

Tere. 9aastasel poisslapsel on palavik 37.1-37.6 (2 nädalat, kaenla alt), kraadisin 2 nädalat tagasi teda seetõttu ,et kurtis peavalu, mis kestis vaid ühe õhtu. Lapsel ei ole palaviku perioodi jooksul ...

Eda Tamm

Vastas dr Eda Tamm

Lugupeetud lapsevanem!

Olete mures, kuna teie 9 aasta vanusel lapsel on 2 nädalat olnud kehatemperatuur 37.1-37.6 C. Lapsel kaebused puuduvad. Perearsti poolt tehtud analüüsid on patoloogiliste ...

Loe edasi

Kas viirus?

Tere.Minu lapsel on olnud pikka aega vesine nohu,paar päeva tagasi tekkis ka köha ja aevastab pidevalt.Palaviku pole,sööb ilusti ja on aktijvne laps.Aevastab isegi une ajal.Kas võib olla et tegemist on ...

Eda Tamm

Vastas dr Eda Tamm

Lugupeetud lapsevanem!

Teie kirjelduse järgi on lapsel pikka aega nohu, nüüd on tekkinud lisaks köha ja laps aevastab sageli.
Kahjuks ei selgu, kas lapsel on varasemalt olnud probleeme ...

Loe edasi

Villiline põletik käel

Kas olete taolise pildiga varasemalt kokku puutunud? Algas see 1 päev peale Zinnati kuuri algust. 09.02 hakkasime siis zinnatit võtma punetava kõrva tõttu. 10.02 tekkis villike peopessa. 14.02 lõperasime ...

Eda Tamm

Vastas dr Eda Tamm

Lugupeetud lapsevanem!

Teie kirjelduse järgi on tegemist villilise lööbega, mis tekkis tsefuroksiimi andmise järgselt. Selline lööve võib tekkida ka kontakti tõttu mingisuge allergiat põhjustava ...

Loe edasi

Laps mängis võõra süstlaga

Tere!
Meie perel on suur mure. Oleme puhkusereisil (Eilatis) ja mu 4 aastane poeg leidis üüritud apartmendist süstla, millega mängis. Käisime korteri läbi kui siia jõudsime, see oli ka korralikult ...

Eda Tamm

Vastas dr Eda Tamm

Lugupeetud lapsevanem!

Kui lapsel puuduvad peopesas verised torkehaavad, siis ei ole riski nakatuda. Läbi terve naha nakatumist ei toimu.
Vajadusel võite puhkuse järgselt pöörduda ka ...

Loe edasi

Vöötohatis

Tere!
13.1 tekkisis sõrmenukkide juurde sügelev laik, mis koosneb väikestest mannatera sarnastest täppidest. Punnid läksid katki ja nüüd on peal koorikud. Tavaline kreem ei aidanud. Proovisin Zoviraxi ...

Karmen Joller

Vastas dr Karmen Joller

Tere!

Vöötohatis paikneb tavaliselt kehal (st mitte kätel või jalgadel) piki närvijuurte kulgu - lööve esineb pikkade vöötide või laikudena, sellest ka haiguse nimi. Lööve koosneb mõne millimeetrise ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi