Tee kolesterooli alandamiseks 04.02.26 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere.
Kuna kolesterooli näit on veidi lubatust kõrgem (ei vaja ravi), siis minu perearst soovitas kolesterooli alandamiseks juua päevas tass teed, mis sisaldab: 3 osa kurkumi, 1 osa Kayenne pipart ja 1 osa purustatud nelki. Lisasin sellele veel omal initsiatiivil kaneeli ka. Maitse on muidugi kohutav ja tassitäit puhtalt seda teed ma ei suuda juua. Aga olen nüüd pannud lusikaotsaga seda segu tavaliste teede hulka, siis on joodav. Küsimus on, et kas sellisel tee joomisel on üldse kolesteroolile mingit mõju? Ja nähes, tassi kollast värvust pärast tee joomist, tekib küsimus, et kas samasugune kollane kiht ladestub ka hammastele ja kuidas see pikemas perspektiivis võiks hammaste värvuses kajastuda?
Tänud!
Arst vastas:
Artur Minenko
dr Artur Minenko
Toitumisterapeut
Confido tervisekeskus
Tere, minu teada mõjub toetavalt, mitte oluliselt. Tee kujul ja lusikaotsaga koguses on mõju väga tagasihoidlik. Ei asenda toitumise ja liikumise muutmist.
Kas nii kasutamine „loeb“?
Jah. Parem väike kogus regulaarselt kui vastumeelne tassitäis. Järjepidevus on olulisem kui kangus.
Hambad ja kollane värv?
Kurkum võib pikapeale anda kollakama tooni, eriti kui email on õhem.
Soovitused: loputa suu veega pärast joomist, ära pese hambaid kohe (oota ~30 min), joo pigem toidu kõrvale.
Kokkuvõtteks siis võib öelda, et ohutu, mõõdukalt kasulik, aga mitte otsustav vahend kolesterooli langetamisel.