Kõhuprobleemid 07.03.22 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Minu probleemiks on sage kõhuvalu ja puhitus.
Lasin teha laktoositaumatuse proovi.
Tulemused on sellised:
0 min - 4,9
20 min - 6,9
40 min - 5,9
Kas minu probleemid võivad olla laktoosiga seotud?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Testi tulemusi tõlgendatakse järgnevalt.
kui lahuse joomise järgne veresuhkru väärtuse tõus tühjakõhu veresuhkru väärtusest on alla 1,1 mmol/l, on tegemist laktoositalumatusega. Kui veresuhkru väärtuse tõus on üle 1,7 mmol/l, on tulemus korras ja laktoositalumatust ei esine. Teie puhul laktoositalumatust pigem ei esine.
Seega tuleb otsida kaebustele muid põhjusi.
Parimatega, dr. Ehala