Kaalulangus 10.02.15 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Mida peaksin tegema, et kaal tõusma hakkaks?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Esimese asjana tehke endale selgeks kui palju te oma kasvu, ea ning päevase füüsilise koormuse juures tegelikult energiat vajate ning kas selle toidust ikka kätte saate.Oma toitumise hindamiseks saate kasutada nutridata.ee programmi. Kaalu tõstmiseks toituge korrapäraselt, jätmata vahele ühtegi toidukorda (3 põhitoidukorda + 1-2 vahepala) ning jälgige, et söögikordade vahed ei läheks üle 3- 4 tunni.Igapäevases menüüs olgu piimatooted kohupiima, kodujuustu, ricotta vmt näol. Samuti täisteratooted, puuviljad, köögiviljad, pähklilised ja seemned. Poolfabrikaatidele eelistage värskest lihast,kanast või, kalast valmistatud toitu. Vältige kiirtoitu ja magusaga liialdamist. Viimased teid kaalutõusu osas ei aita, vaatamata kõrgele energeetilisele väärtusele.
Parimatega, dr.Ehala