Kaalu tõus lapsel seoses ravimitega 08.11.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere. Mure lapsega, kellel ravimite kasutamisega kaal tõusnud 20kg 5 kuuga, laps 15a ja 159cm pikk, kasutab (Serdolext, Cipralex, Trileptal), tegeleb trenniga ja kaalutõus näib lõputu. Mida teha ja kuhu võiks pöörduda?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kirjas toodud ravimid võivad mõningatel patsientidel kõrvaltoimena soodustada kaalutõusu. Esimese asjana soovitan nõu pidada raviarstiga ravimite võimaliku muutmise või asendamise osas kui see on võimalik. Edasi peaks analüüsima põhjalikumalt teie lapse toitumist ning seda vajadusel korrigeerima. Tallinna Mustamäe Lastehaiglas on võimalik ülekaalulistel lastel saada nõu ning abi. Sinna soovitan ka pöörduda või nõu küsida.
Ise saate toitumise kohta lugeda ning toitumist analüüsida toitumine.ee leheküljel.
Heade soovidega, dr.Ehala