Toitumine rohke lima korral 27.02.25 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Ei oska oma murega kusagile pöörduda.
Probleem on rohkes limas neelus, mida koguneb pidevalt ega oska sellest lähtuvalt toituda, valida toitaineid, ei ole teada põhjust, mis seda tekitab.
Ise kahtlustan pärmseent, kui on, siis kuidas valida õige menüü?
Milliseid toitaineid peaksin vältima kindlasti, või mida eelistada?
Tänan!
Arst vastas:
Artur Minenko
dr Artur Minenko
Toitumisterapeut
Confido tervisekeskus
Tere!
Liigne lima kurgus on seotud bakteriaalse infektsiooniga bronhides, nagu teie analüüs näitas. Bakterid põhjustavad hingamisteede põletikku, mis stimuleerib lima tootmist, et "välja pesta" infektsioon. Isegi pärast ravi võib jääkpõletik säilitada suurenenud limaeritust.
Te kirjutasite, et pelze antibiootikumikuuri (Augmentin) on lima hulk suurenenud. Kui bakteriaalset infektsiooni raviti antibiootikumiga, võis see soodustada seenhaiguse teket:
Valget katt keelel ja kurgus
Vahtja või veniva tekstuuriga lima
Põletustunnet või sügelust kurgus
Peale antibiootikumide tarbimist, peab alati tegema probiootikumide kuuri, vältimaks seenhaigust.
Mida vältida või minimeerida:
• Piimatooted — suurendavad lima tootmist.
• Suhkur ja lihtsad süsivesikud — toidavad seeni (Candida).
• Kohv ja must tee — võivad ärritada limaskesta.
• Kiirtoit, suitsutatud toidud, marinaadid — provotseerivad põletikku.