STEATOOS 14.03.16 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Lasin kontrolli möttes teha perearstil proovid ja selgus et ALT 94 ja Aspartaadi aminotransferaas 38. Käisin ka ultrahelis ja sealt vastuseks maks MC joonel 16,0cm kontuur terav, struktuur kajarikas ,-sreatoos.Alkoholi tarbin väga vähe , olen 170cm pikk ja kaalun 86kg. Sellises kaalus olen olnud aastaid juba.Mida teha edasi,
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Maksa rasvumine (steatoos) ei ole sugugi ainult alkoholiga seotud. Kuna teie kehamassi indeks läheneb 30-le, viitab see rasvumisele ning ilmselt on üldine kaalutõus seotud ka maksaensüümide aktiivsuse tõusuga. Kõige esmane soovitus on kaalu langetamine. Juba 5-6 kilo kaalu langust võib siin olla määravaks. Vahendage(vältige) valgest jahust valmistatud tooteid, liigset maiustamist ja magusaid jooke. Jälgige, et igapäevaselt oleks menüüs vähemalt 200-300 grammi köögivilja. Jälgige pakenditelt toiduainete rasvaprotsenti ning valige pigem väiksema rasvaprotsendiga tooteid. Liikuge ja olge regulaarselt füüsiliselt aktiivne (vähemalt 4-5000 sammu päevas). Kui on soovi võiksite nõu pidada mõne toitumisnõustajaga.
Parimatega, dr. Ehala