Kaal 21.08.15 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,olen 12 aastane tütarlaps.Sooviksin teada,kui kaugel on minu jaoks ülekaal,alakaal ja kas olen normaalkaalus.Olen 148.5 cm pikk ja kaalun 43.7 kg.
Ette tänades
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Praegune kaalunumber on vanusele ja pikkusele vastavalt normis, Kuna ees on aastad, kus kasv ja kaal küllalt kiiresti muutuvad, on mingeid püsivaid soovituslikke piire väga raske paika panna. Perearstidel ja ka kooli meditsiinitöötajal on olemas normidega tabelid (Cole'i skaala teismelistele), mida kasutatakse teismeeas kasvu-kaalu suhte hindamisel. Täiskasvanutele mõeldud piirväärtusi üks-üheselt varasemasse ikka üle tuua ei saa ning sestap soovitan huvi korral rääkida oma perearsti või kooli meditsiinitöötajaga.
Parimatega,
dr.Ehala