seedimine 10.08.15 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Joon päevas 3l sidruni-laimi vett kohe kindlasti ära ja söön tervislikult ja mitmekesiselt. Küsimus on aga selline, miks sellise vedeliku puhul terve päeva jooksul ei teki häda vetsu minna, söögi puhul samuti häda vetsu minna on võibolla nädalas 1-2 korda.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Vedelikutarbimine on normaalse seedetegevuse tagamiseks tõesti oluline, aga paljud teisedki faktorid mängivad siin tähtsat rolli. Näiteks võib kõhukinnisust soodustada liiga rasvavaene dieet, samuti on oluline saada piisavas koguses kiudaineid. Teinekord võib abi olla probiootikumide kuurist, sest soole mikroflooral on samuti seedetegevuses oma roll täita. Meeleoluhäired võivad mõjutada seedimist. Teinekord võib kõhukinnisus tekkida dieedipidamise tagajärjel. Kui aga kõhukinnisus ei möödu, tuleks selles rääkida perearstiga, kes saab vajadusel teha täpsustavaid uuringuid, välistamaks terviseprobleeme.
Parimatega,
dr.Ehala