ülekaalulisus 15.02.15 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Sooviksin hädasti veidi kaalu langetada. Kaalun 77kg. Tahaksin teada, mis oleksid kõige tõhusamad harjutused või mis toit aitab langusele kaasa. Olen kuulnud, et vürtsikas toit pidavat aitama, aga ei ole kindel selles. Palun abi.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Ainult kaalunumber ei näita, kas tegu üle- või normkaaluga. Kui tõepoolest on tegu ülekaaluga siis esimese asjana tuleb oma toitumist ja liikumist analüüsida. Oluline on siinkohal, et 14 aastaselt veel kasvatakse, mis tähendab, et iga pikkusele lisandunud sentimeeter muudab keha kuvandit kui kaalunumber jääb samaks. Ükski toit või toiduaine eraldivõetuna ei ole hea ega halb, kaalu tõstev või langetav. Söömist ja toiduvalikuid tuleb vaadata tervikuna. Mida sööme päeva-nädala-kuu jooksul. Samuti nagu sedagi palju liigume, teeme sporti iganädalaselt ja ka kuu lõikes. Enda analüüsimiseks saab kasutada nutridata.ee toitumisprogrammi. Olgu igapäevaselt vähemalt 30-60 minutit mõõdukas tempos kõndi ja võimalusel lisaks 2-3 korda nädalas treeninguid, mis aktiveeriks lihas- ja südameveresoonkonda. Päeva põhitoidukord olgu hommiku- ja/või lõunasöök ning kõige kergem toidukord jäägu õhtusse. Toidukordi vahele jätta ei tohi.
Lisan lingi tabeliga, millelt saab vaadata, kuhu tsooni tegelikult oma praeguse kaalu ja kasvuga kuulute (arvutades eelnevalt oma kehamassi indeksi). Tere.
http://healthstimulus.com/primer/wp-content/uploads/2011/10/Girls3.gif
Parimatega, dr.Ehala