Ülekaalulisus 04.02.15 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Mul on eluaeg olnud kaaluga probleeme. Olen pidanud dieete, ent kasutult. Soov oleks minna maovähendusoperatsioonile. Olen umbkaudu 110 kg ja pikkust 1,61
Suur risk on haigestuda suhkrutõppe (isapoolsel vanaemal diagnoos), isal on kõrge vererõhk jne. Mõlemad vanemad on mul ülekaalulised. Olen stressis ja masendunud, tahan normaalset elu, uusi väljakutseid. Kust alustada oma teekonda õnneliku lõpuni? Ehk millest alustada, et saaksin operatsiooni haigekassa poolt?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Maovähendus- lõikuse kohta saate informatsiooni leheküljelt kergemaks.ee
Teie praeguse kaalu juures on taoline operatsioon näidustatud, kuid isegi juhul kui lõikus peaks aset leidma, tuleb eelnevalt välja selgitada, miks olete taolisse kaalu jõudnud. Püsivaks kaalulanguseks on vajalik pärast operatsiooni muuta jäävalt nii senist elustiili kui toitumist. Seega pidage nõu nii kirurgiga (erinevad keskused ja lõikuste läbiviijad leiate juba mainitud veebilehelt) kui ka mõne toitumisala inimesega, et tagada soovitud eesmärk. Tänase kaalu juures, võttes arvesse ka mainitud perelugu, võib teil tõepoolest olla risk diabeeti haigestuda.
Parimatega, dr.Ehala