Halb hingeõhk! 18.01.15 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Mul on väga kaua kuni noorusaega mäletan halb hingeõhk olnud. Annab eriti tunda näiteks hapukurgi, juustu jne. söömisel. Minu teada ei ole ta periooditi vaid kogu aeg. Tunnen kohe kurgus sellist halba maitset, kui näpuga suu tagaosa katsun ja näppu nuusutan, siis lima on haisev. Ei ole tihti nohus, kurgu, mandli probleeme ei ole.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Halb hingeõhk seostub üsna sageli hammaste ning igemete probleemidega, mistõttu tuleks alustada hambaarsti visiidist. Samuti võib halb hingeõhk olla seotud mao-sooletrakti probleemidega (näiteks mao ülehappesus). Kirja teel ühest vastust anda on raske. Kui teil on või on olnud probleeme maoga, siis tasuks uuesti perearstiga rääkida ning vajadusel tesostada siis gastroskoopia. Alustuseks soovitan teha paari-kolmenädalase kuuri probiootikumidega. Ka düsbakterioos võib olla halva hingeõhu põhjustajaks.
Parimatega, dr.Ehala