Kaal ei lange 15.12.14 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Minul selline mure, et olen 23aastane naine, olen 190cm pikk ja kaalun 105kg. Olen proovinud juba mitu aastat oma toitumist jälgida kuid maksimaalseks tulemuseks saan miinus 3kg ja üsna pea on kaal tagasi.
Kõik sai alguse kui hakkasin võtma 5aastat tagasi rasestumis vastaseid pille ja seedimine muutus meeletult aeglaseks.
Nüüd enam pille ei kasuta ja püüan ka igapäev liikud. Kuid mida teha? Olen täiesti mures, sest kaal ei lange.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Rasestumisvastaste pillide tarbimisega võib mõnikord kaasneda kehakaalu kerge tõus, kuid püsivalt suuremaid kaalunumbreid ma siiski nende arvele ei paneks. Olete küllalt pikka kasvu, mis pole just tavapärane, kuid võib olla igati normaalne. Siiski tekib arstlikust vaatevinklist küsimus, et kas endokrinoloogiliselt on kõik normis( pean silmas hormoonide tasakaalu). Rõhutan veel kord, et mingit terviseprobleemi ei pruugi olla, kuid korra tasuks siiski endokrinoloogi vastuvõtul käia ja selles valdkonnas nõu pidada. Esimese asjana tuleks aga väga täpselt vaadata kui palju te tegelikult toiduga energiat saate ja palju kulutate. Ainuüksi toitumisele rõhu asetamine kaalulangetamiseks ei piisa. Kui kehaline aktiivsus on vähene või puudub, siis toitumise jälgimisega kaalu püsivalt kontrolli alla saada on raske. Võtke liikumise piiriks 5-6000 sammu päevas ning vähemalt üks kord nädalas 10 000 sammu. Kui sellele lisandub mingisugune sportlik aktiivsus, siis seda parem. Oma toitumist saate jälgida toitumine.ee ja/või nutridata.ee programmi abil. Kui arvutate programmis antud valemi abil päevast soovitavat kaloraaži, siis lähtuge kaalust, mida soovite, mitte sellest, kus praegu olete. Kui hätta jääte võite tulla konsultatsioonile või on võimalik teha ka skype´i konsultatsioone. Registreerumine meili teel:toitumine@kliinikum.ee
Häid pühi soovides, dr.Ehala