Toitumishäire 30.09.14 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Mul on juba kaks aastat selline mure, et ma ei tunne end oma nahas hästi. Ma tunnen, kogu aeg südamepiinu, kui olen midagi söönud.
Ma olen 175cm pikk ja kaalun 60kg, mis on tegelikult täiesti normaalne minu eas, sest ma olen alles 17-aastane. Olen mitu korda dieete pidanud, kuni olen kokkukukkunud või kui tunnen et enam pole jõudu, siis olen jätnud dieedi pooleli ja kaotatud kilod tagasi võtnud. Kui aga kaal on tagasi normaal kaalus, hakkan uuesti süümepiinu tundma ning dieeti pidama.
Olen pidanud näiteks tartadieeti. Teised alati ütlevad, et ma mul pole seda vaja sest olen niigi teistest veidi kõhnem, aga ma lihtsalt ei suuda sellega leppida. Tahaksin alati kõhnem olla, hetkel on sama periood, kus mõtlen uuesti dieedi peale. Ma ausalt öeldes ei teagi, mida teha.
Ettetänades.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kirja lugedes tundub, et probleem on olemas ning kui asjaga ei tegele, siis probleem võib süveneda. Soovitaksin teil alustuseks nõu pidada mõne psühholoogiga. Näiteks võib uurida vastuvõttude kohta Tallinnas keskuses Sensus( http://www.sensus.ee/ ), kus töötavad psühholoogid on kokku puutunud ka toitumisprobleemidega. Tartus on psühhiaatriakliiniku juures toitumishäirete keskus. Samuti võib nõu küsida perearstilt.
Parimatega,
dr.Ehala