Valu paremal pool kõhus roidekaare all 14.08.14 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Pidev valu ja pakitsus paremal pool küljes roidekaare all kuni nabani välja. Katsudes on valulik.Valu kiirgab ka paremasse õlga ja käsivardeHingeõhk on ebameeldiva lõhnaga/eriti hommikuti/ ninas on tunda ka halba lõhna, vahel on tunne et tahaks midagi välja köhida . Sügavalt sisse hingates on paremal pool roiete all valus. Pidevalt on süda paha. Nüüd on muutunud suu limaskest ja igemed katuseks
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kirja põhjal on küll võimatu diagnoosi panna, aga antud kaebuste põhjal võib olla tegu sapiprobleemidega. Soovitan teha kuuri mõne maksafunktsiooni toetava toidulisandiga (Essentiale Forte, Carsil, vm). Samuti võib proovida valude korral No-spad. Vähendage toidu rasvaprotsenti ning toidulaual olgu ülekaalus köögiviljad (hautatud-keedetud kujul). Sööge pigem väikeste portsude kaupa, aga sagedamini. Kui on teada, et söögikord sisaldab rasvasemat toitu või on minek kuskile peole, kus rohkem söömist, võib kasutada enne sööki looduslikke toidulisandeid seedimise kergendamiseks (N: Botadyn).
Parimatega,
dr.Ehala