Ösofagiit ehk söögitoru põletik 13.08.14 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen 18 aastane neiu. Olen käinud 2 korda mõõka neelamas( esimest korda 2013 ja teist korda selle aasta alguses). Mõlemal korral avastati, et on tegu ösofagiidiga ehk söögitoru põletikuga. Kirjutati omeprasooli mõlemal korral. Nüüd on hakanud jälle samasugused sümptomid mind piinama nagu varasemal 2 korral. Kas on võimalik, et söögitoru põletik võibgi jääda piinama?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Söögitoru põletik võib korduda, kuid oma toitumist jälgides saab ägenemisi vältida. Sööge regulaarselt ning sööge aeglaselt. Toit olgu hästi vedelikurikas. Vältige teravamaitselisi ja hapusid toiduaineid. Soovitan loobuda ka tomatitest ning paprikast. Samuti mõjuvad osadele patsientidele ärritavalt küüslauku ning sibulat sisaldavad toidud. Samuti lülitage, vähemalt mõneks ajaks, oma menüüst välja valgest jahust tooted.
Parimatega, dr.Ehala