maksa ref väärtused 21.07.14 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
maksa ref väärtused
Tere!
Ma ei leidnud arstide hulgast gastroenteroloogi, äkki oskate Teie minu küsimusele vastata:
3 aastat tagasi põdesin kollatõve, kuid maksanäitajad on korrast ära - ALANIINI AMINOTRANSFERAAS (46U/I) ja ASPARTAADI AMINOTRANSFERAAS (38U/I). Arst ütleb, et kõik on korras. Pean dieeti, ei joo alkoholi, kohvi ja teed joon suhkruta, kohvi ei tarbi. Leiba söön periooditi, liha söön vähe, rasvaseid ja vürtsikaid asju ei söö juba refluksi pärast. Kas tõesti peale toidulisandi Essentiale Forte tablettide mitte mingit muud ravimit pole? 3 kuud tagasi tegin sama testi, siis olid näitajad veidi madalamad. Kas on nii, et kui inimene on kollatõve läbi põdenud, et siis näitajaid enam päris korda ei saagi.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kirjas toodud analüüsidega võib rahule jääda kuigi näidud on pisut referentsväärtustest kõrgemad. Teinekord jäävad maksanäidud kollatõve järgselt pisut kõrgemaks. Otsest ravimit siinkohal tõepoolest pole ning kirjast lähtuvalt olete nii oma toitumises kui toidulisandite võtmisega kõik õigesti teinud. Võite proovida veel lisaks maarjaohaka viljade kuivekstrakti sisaldavaid tooteid (N: Carsil), mis samuti toetavad maksa tööd. Saate oma arstiga pidada veel vajadusel nõu, kas tuleks aeg-ajalt teha mingeid lisauuringuid (ultraheli, vm), sest tema teab teie haiguse kulu ja vormi kohta täpsemalt.
Parimatega, dr.Ehala