steatoos 28.03.14 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere
Mul avastati maksa steatoos st rasvumine,see vajab veel täpsustamist, kas põletikuline või ülekaalust(ise arvan, et ülekaalust).
Milliseid "maksasõbralikke" toite ma peaksin tarbima, et maksa mitte liialt koormata. Kui langetan kehakaalu, kas siis maks muutub endiseks?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kõige parem ravi ongi kehakaalu langetamine. Toit olgu vedelikurikas. Igapäevaselt kuulugu menüüsse köögiviljad (nii toorelt kui toidu koostisosana). Viige miinimumi valgest jahust toodete, poolfabrikaatide ja kõrge rasvasisaldusega toitude tarbimine. Vältige teravamaiselisi toite. Toiduvalmistamisel loobuge praadimisest, paneerimisest, jmt. Taimeteedest soovitaksin saialilleteed paarinädalase kuurina. Toidulisanditest võivad toetavat toimet anda näiteks Carsil, Essentiale Forte, jt.
Parimatega,
dr.Ehala