liigsöömine 25.03.14 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Mul on liigsöömise häire ajan päev läbi sisse igasugu sööki krõpsud ,kali,makaronid juustuga,vorstisaiad majoneesiga jne olen ära joonud lisaks 5 õlut kuidas sellest lahti saada ,peale söömist ei oksenda .Koguaeg söön ei tunne täiskõhu tunnet .Kaal on üle 100 vihkan ennast .
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Vajate ilmselt nii psühholoogilist kui toitumisalast nõustamist ja tuge. Soovitan alustada perearstist, et pidada nõu kuhu ja kelle juurde teil vastavalt oma elukohale oleks kõige mõistlikum pöörduda. Tartus on näiteks Psühhiaatria kliiniku juures toitumishäiretega tegelev keskus. Tallinnas on mitmeid psühholooge ja psühhiaatreid, kes toitumisteemaga tegelevad. Mina nõustan toitumisalaselt Tallinnas. Üksi on sellisest ringist raske välja saada ja paistab, et ainuüksi antidepressantidest jääb teie puhul väheks. Viha, süütunded ja enesepõlgus ei luba meil minna edasi. Hea on kui keegi (arst, psühholoog, nõustaja ja/või sõber) on sellises seisus meie kõrval. Keegi kes vähemalt esialgu aitab rajal püsida ja ennast üles leida.
Parimatega,
dr.Ehala