seedimine 24.03.14 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Esiteks mulle tundub, et minu seedimine pole päris korras. Kui ma käin nädalas võibolla ainult 2 korda teist häda tegemas. Olen muutnud oma toitumist varasemalt tervislikumaks ja toidukorrad on ka enamvähem kellaajaliselt paigas. Kuid milles võib asi olla ja kas on mingeid tablette või teid mis kiirendaksid seedimist ?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Toitumise poole pealt on oluline piisava vedeliku olemsolu nii toidus endas(puuvili, köögivili, hautised, supid, jmt) kui ka joodava vedeliku sh. vee näol. Teiseks aitab seedimist korrastada piisav kiudainete olemasolu toidus, mida saame täisteratoodetest kui ka puu- ja köögiviljadest. Abi võib olla ka probiootikumide kuurist (preparaadid, milles nn. head bakterid). Kuivatatud puuviljad kui ka nende tõmmised on head seedetegevuse toetajad. Seedimise parandajana pakuksin välja ka peeti ning ingverit. Seedetegevust halvendab vähene füüsiline aktiivsus. Kui vähegi võimalik soovitaksin püüda läbi elustiili ja toitumise seedimist parandada, ennem kui päris ravimite poole pöörduda.
Kui aga seisund ei parane tasub nõu pidada perearstiga, sest teinekord võib kõhukinnisus seostuda ka mõne tervise probleemiga.
Parimatega,
dr.Ehala