kaalulangus 06.02.14 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere, olen 158cm pikk 31a ja peale rinnaga toitmist kaal langes kuni 38kg. Varsti juba aasta kui rinda ei anna aga kaalu enam tagasi ei saa juurde. Vahest tuleb 2-3kg juurde aga siis mone nädalaga läheb uuesti alla ja kõigub pidevalt 38-42 kg vahel. Norm kaal oli mul 46-47kg. Kontrollisin kilpnaare ja muud analyysid on korras igapaev votan kalaõli ja minu toitumine suht tervislik. Proovisin vivasan kokteilid, aga nendest polnud kasu kaal on ikka 39kg. Midagi oskate soovitada?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kaalulangus on küllalt märkimisväärne, mistõttu kirja vastusest ainuüksi probleemi lahendamiseks ei piisa. Vajaksite toitumise poole ülevaatamist ka mõne spetsialisti poolt. Esimene soovitus on regulaarne toitumine, 5-6 korda päevas. Igapäevasesse menüüsse kuulugu kodujuust, kohupiim (sh. ricotta), teraviljatooted (sh. pudrud), seemned, pähklid. Ainuüksi rasvane toit teie kaalunumbrit ei tõsta, kuigi igapäevases menüüs võiks olla ~1 spl taimeõli (toitudele lisatuna). Võimalik, et sööte mitmekesiselt, kuid lihtsalt kaloraaž jääb väikeseks. Viimast saate hinnata toidupäevikut pidades või siis mõne spetsialistiga oma menüüd arutades. Vajalikuks võib osutuda ka nõupidamine psühholoogi või psühhiaatriga, hindamaks, kas kaalulangus pole seotud psüühilise pinge või stressiga.
Heade soovidega,
dr.Ehala