Taimse toortoidu dieet 14.10.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Viimasel ajal räägitakse ajakirjanduses üha rohkem inimestest, kes on saavutanud supertervise toitudes ainult taimsest toortoidust. Olen 48. a naine ja soovin oma toitumisharjumusi parandada eesmärgil vähendada menopausist tulenevat ärevust. Olen siiamaani toitunud meie toitumisteadlaste põhimõtteid järgides süües teravilja ja juurvilja, vähem puuvilja ja liha, 2 klaasi piima päevas. Jätsin oma menüüst välja suhkru ja kofeiini, kuid ikkagi tuleb ette ärevusest tingitud unetust. Minu tervisenäitajad (kaal, kolesterool, veresuhkur ja põletikunäitajad) on korras. Ei suitseta ega joo alkoholi, teen iga päev mõõdukat tervisesporti (metsajooks, jooga)
Kas mul oleks mõtet minna üle taimse toortoidu dieedile või hoopis teha toidu talumatuse test? Või oleks mõistlik lihtsalt oodata, kuni vaevused kaovad, kuna need siiski minu igapäevategevusi ei takista?
Ette tänades
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kirjelduse põhjal tundub, et püüate oma söömist igati tasakaalus hoida. Toortoitlusest kirjutatakse palju, kuid ma ei ole päris kindel, et meie kliimas on see parim lahendus ning kuna mul puudub selles valdkonnas igasugune kogemus, siis jätaksin soovitused andmata.
Heade soovidega,
dr.Ehala