Magusasõltuvus 26.06.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Juba teismeeast on mul probleem magusa söömisega. Viimase 6 aasta jooksul on olnud ka suured kaaluprobleemid. Vahepeal tegin trenni ja võtsin alla 16 kg, siis võtsin rasedusega juurde 20. Seejärel toitsin last rinnaga, kaotades 20 kg. Nüüdseks on kaotatud kilod jälle tagasi tulnud. Kogu aeg on mul suur magusavajadus. Kardan, et ma ei suuda seda piirata. Tundub, et mul on tekkinud magusasõltuvus. Vahel võin süüa terve suure jäätise korraga ära või metsikus koguses šokolaadi. Kust ma saaksin abi.? Mida peaksin tegema?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Pidev suur magusavajadus võib olla viide sellele, et toitumine ja toiduvalik laiemalt on paigast ära. Teiseks võib taoline magusasõltuvus olla seotud psühholoogiliste probleemidega ehk siis tegu võib olla nö. lohutus-söömisega. Mõistlik oleks pidada nõu nii toitumise osas kui ka psühholoogiga, kel taoliste teemadega kokkupuuteid. Kuna probleem on kestnud pikalt, siis võib lahenduse leidmine võtta aega, kuid kindlasti tuleks taolise murega abi paluda. Kui olete Tallinnas või selle lähistel saate soovi korral tulla minu vastuvõtule.
Heade soovidega, dr.Ehala