Kõht punnis 18.05.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Olen 17aastane neiu ning minu mure on siis järgmine: nimelt on mul kõht punnis, hommikuti ei ole, aga pärast iga toidukorda muutub kõht suuremaks ja nii on terve elu olnud. Umbes 3-4 aastat tagasi oli mul anoreksia ja ka siis oli kõhuga samamoodi, kuigi olin alakaaluline. Nüüd on kaal normis (164 cm, 50 kg) Hommikuti on kõhuümbermõõt u 66 cm aga õhtul 70-71 cm. On see normaalne? Mida ma tegema peaksin? Kas peaks pöörduma mõne treeneri või toitumisspetsialisti poole? Või äkki on see lihtsalt pekk? Sest kui kummardan, siis on nagu rasvavoldid. Olen juba mitu aastat ka kõhulihaste harjutusi teinud. Tean, et väiksena oli mul kõht pidevalt kinni.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Osadel inimestel ongi kõht pigem pisut ettepoole võlvuv ning seda muuta on raske. Samas võib kirjas mainitud päevane vöö-ümbermõõdu kõikumine näidata seedetegevuse häirumist, näiteks liigset kõhugaaside kogunemist. Esmased soovitused on jälgida, et sööksite aeglaselt, jätke menüüst välja gaasiga joogid. Toidu kõrvale ärge samuti jooge, vaid püüdke toitu ilma vedelikuta tarbida. Proovida võib ka kuuri probiootikumidega nö. kasulike bakteritega, kes aitavad kaasa soolestiku töö korrastamisele (N: Beneflora, BioKult, jpt).
Parimatega, dr.Ehala