Toitumine 22.04.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Minu probleem on see, et kuna mul on väga tihe treeninggraafik ja kool ja vaba aega napib, on mul on päris tihti stress ja söömised on ka nii, et näksin siit ja sealt veidi, kuna mul ei ole vahel lihtsalt aega süüa ja tihti peale pean veel kaalu hoidma spordi pärast. Tavaliselt söön hommikul mingieid krõbinaid ja peale kooli söön siis midagi korralikku, õhtuti näksin või söön veel midagi korralikku. Ja minu probleem on selles, et ma söön väga kiiresti, kugistan ja kaal tuleb ka päris kiirelt juurde. Praegu olen 157-8 pikk ja kaalun 57-58 minu küsimus on see, et millest tuleb see kiire kaalu tõus? Ma ise algul arvasin, et tuleb lihasmassist jne, aga ei tea.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Üks seletus kaalutõusule võib olla lihasmassi kasv, kuid võimalik, et need söögikorrad, mida nimetate näksimiseks on tegelikult energiarikkamad kui vaja oleks. Olen päris palju viimasel ajal vastanud teievanuste kirjadele toitumise ja kaalutõusu kohta ning seetõttu soovitan vaadata varasemate kirjade vastuseid kliinik.ee keskkonnas. Ehk leiate sealt soovitusi, mis võiksid teiegi puhul kasuks tulla.
Parimatega, dr.Ehala