Kaalu tõstmine 18.03.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere. Olen 21 a aastane kahe lapse ema. Esimene laps 1a 8 k ja teine homme kahenädalane. Kaalun hetkel 40kg ja olen 155cm pikk. Sooviks kaalu tõsta.
Mis oleks toidud, mida peaksin iga päev tarbima? Mis kellaaegadel sööma? Ehk on mõni vitamiinisegu, mis aitaks söögiisule kaasa või mingi preparaat? Joon ma niigi palju, aga just söömine on see, mis mind kurvaks teeb, kuna isu ei ole ja kui on, siis natukene näksin.
Olen proovinud ka kaloreid lugema hakata, aga no pole aega nii "täppistöö" tegemiseks.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kaalu on võimatu tõsta kui ei söö ning kuna toidate last , siis on kahekordselt oluline, et sööksite regulaarselt ning väga mitmekesiselt. Kui isu väike, siis vaadake, et minimaalselt iga kolme tunni tagant oleks toidukord. Igapäevases menüüs olgu kindlasti koht soojal toidul. Hommik võiks alata pudruga, vähemalt osadel nädalapäevadel. Kohupiim, kodujuust, ricotta olgu samuti igapäevases tavamenüüs. Nagu ikka sellistel juhtudel soovitan tungivalt pidada toidupäevikut, et näeksite, kas saate ikka vajamineva kätte. Abiks on siin nutridata.ee või toitumine.ee programmid. Vitamiinidest tasuks küsida apteegist midagi sobivat imetavale emale.
Parimatega, dr.Ehala