Kaal 03.03.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Olen 13, 155 cm pikk ja 40,3 kg . Selline mure , et ma olen juba 2 kuud lihtsalt koguaeg söönud ja kaalust ei võta absoluutselt juurde. Selle 2 kuuga olen võtnud juurde 100 g. Kui isegi kõht on täiesti täis ja lähen kaalu peale, isegi siis ei ole mul kaal tõusnud. Mul pole ka päevi, ja räägitakse , et kui päevad hakkavad pead sa olema üle 45 kg. Kardan seda kõige rohkem, et kui päevad isegi hakkavad siis võin väga tüsedaks muutuda. Mida ma tegema peaks, et kaalu juurde tuleks ja ei muutuks liiga tüsedaks? Tänud!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Tüdrukute areng naiseks toimub kõigil erinevalt ning osadel algab see suhteliselt vara, teistel aga hilisemalt. Olete küll väikese kaaluga, kuid jääte oma ea ja kasvu kohta normi piiridesse.
Süüa tuleb nii, et saaksite kõik vajalikud toitained toidust kätte, et toidust saadav energia oleks piisav ja toit oleks mitmekülgne.
Panen siia juurde lingi materjalidega, kust saab pisut täpsemalt lugeda, et mida üks kooliskäija peaks sööma ja kui palju. Selle alusel saab võrrelda enda toitumist
http://www.haigekassa.ee/uploads/userfiles/file/juhendid/lapsed_toitumine_2010.pdf
Lisaks tasub uurida ka toitumine.ee lehekülge.
Parimatega, dr.Ehala